Zmień swój wizerunek na rynku

Coraz więcej instytucji i przedsiębiorstw docenia obecnie rolę budowania swojego wizerunku na rynku, a także dobrych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. W tym celu wykorzystywany jest tak zwany marketing relacji. Polega on na tezie, że wartością najważniejszą jest dotarcie do klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z działania przedsiębiorstwa jest niezwykle istotne, bowiem nierzadko wpływa korzystnie na budowany wizerunek przedsiębiorstwa.

Jedna z zasad marketingu relacji traktuje o tym, że trzeba w większym stopniu skupiać się na zaspokajaniu potrzeb klienta teraźniejszego, niż na usiłowaniach uzyskania nowych. Nie powinno się we wszystkich działaniach zapominać o własnych pracownikach i ich prawach. Komunikowanie się z partnerami powinno przebiegać w miłej, dobrej atmosferze.

Programy lojalnościowe

Programy motywacyjne, zwane także lojalnościowymi, są niezwykle chętnie wykorzystywane przez firmy.

pieniądze

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Stanowią one część marketingu relacji. Są metodą na budowanie zaufania nabywcy do danej marki, czyniąc ją bardziej popularną. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego produktu, czyli na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w największej części rozpoznają osoby o wyższym wykształceniu, oni też są najczęstszymi ich uczestnikami. System lojalnościowy rzadziej natomiast dociera do osób o niższym stopniu wykształcenia, a lornetki (zobacz ważny link) do ludzi starszych. Generalny poziom poinformowania o nim jest ciągle niezadowalający. Nabywcy często korzystają z programów lojalnościowych nieświadomie.

Programy motywacyjne w Polsce

W Polsce także funkcjonuje wiele programów motywacyjnych >> Tutaj więcej. Zaufanie do tego typu programów deklaruje coraz znaczniejsza liczba Polaków. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka wprowadzony przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego rodzaju programów zaliczają się także różnego typu karty stałego klienta, które można wyrobić np. w niektórych sieciach aptek. Niedawno wprowadzonym rozwiązaniem jest program lojalnościowy „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tej akcji oferowane są kilkuprocentowe rabaty na akcesoria dziecięce, kupowane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Related Post