Na czym polega outsourcing HR i jakie ma zalety, gdy przeprowadzana jest rekrutacja do call center?

Polecanie czynności innym jednostkom i pozyskiwanie podwykonawców jest bardzo trafnym rozwiązaniem dla rozwijających się korporacji, bowiem umożliwia lepszą efektywność pracy i w przypadku kierowania osobami zezwala na sprawniejsze angażowanie nowego personelu.

Praca

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
Wraz z rozwojem korporacji widoczna jest tendencja powierzania rozmaitego rodzaju zadań innym podmiotom zewnętrznym. Relacje pomiędzy takimi firmami w wielu przypadkach dotyczą rekrutacji lub wykonywania czynności informatycznych. Powszechnie znany jest outsourcing HR, który upraszcza mnogim firmom proces zatrudniania personelu (zobacz tutaj). Przepływ osób w wielkich korporacjach jest niezwykle natężony, dlatego opcja przekazania prac dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi innej firmie staje się znacznym uproszczeniem szczególnie dla podstawowego działu human resources, który powinien w tym czasie zająć się zagadnieniami wewnętrznymi firmy. Tak z reguły przeprowadzana jest rekrutacja do call center, gdzie zapotrzebowanie na pracowników jest cały czas wyjątkowo spore i nabór musi być prowadzony niezmiernie wydajnie. Praca na stanowisku telemarketera z zasady nie jest pracą (zobacz praca zespołowa) długoterminową i rotacja pracowników jest w tym przypadku wyjątkowo wysoka. Oddziałuje na to zarazem styl pracy jak i ogromna konkurencja korporacji, które specjalizują się w różnych dziedzinach i metodach sprzedaży.

Nie sądzisz, że to jest bardzo dobry czas, żeby zdobyć całkowitą pewność, że opublikowane dane są zgodne z prawdą? Jeżeli tak, to ten zweryfikuj tekst tu.

Z tego powodu przedsiębiorstwa zajmujące się telemarketingiem często stosują outsourcing HR, aby zminimalizować czas na jaki składa się tak samo rekrutacja nowych konsultantów jak i koordynowanie działań, formy i stanu sprzedaży obecnego personelu. Jest to wyjście zapewniające przychód tak samo firmie zlecającej, jak i wykonującej działania, które mogą mieć różny profil. Można więc przypuszczać, że wielokrotnie konkurujące ze sobą przedsiębiorstwa mają tego samego podwykonawcę, który czerpie duże zyski z poszerzania tego typu współpracy i zdobywania jeszcze większej liczby zleceniodawców.

pracownik

Autor: Benjamin Linh VU
Źródło: http://www.flickr.com
Rozkwit branży handlowej i usługowej jest na pewno dużym uproszczeniem dla korporacji nastawionych na korzyść i sprawne działanie. Zyski jakie niesie opcja handlu usługami są bardzo szerokie i rekrutacja do call center jest tego znakomitym przykładem (przejdź na stronę).