Najbardziej wartościowy klient to taki, który uważa daną firmę za lepszą od innych i godną zaufania. Osoba, która myśli w ten sposób systematycznie i chętnie będzie korzystała z usług firmy, do której jest przywiązana. Będzie gotowa sporo zapłacić i niechętnie będzie spoglądać w stronę konkurencji. Firma w rewanżu zrobi wszystko, by utrzymać perfekcyjne stosunki z najbardziej atrakcyjnymi klientami. Jednym z efektywnych sposobów na zdobycie wiernych klientów jest system lojalnościowy.
Jest wiele motywów, dla których firmy decydują się na program lojalnościowy. Przeważnie do prowadzenia tego typu działań popycha bardzo silna konkurencja. Rynek jest obecnie przesycony i wiele firm ma nieróżniące się od siebie oferty. Kolejnym czynnikiem korzystania z podobnych programów jest sceptycyzm klientów w stosunku do klasycznej reklamy. Wbrew pewnym przekonaniom, zazwyczaj to pogorszenie sytuacji firmy, a nie jej rozwój jest powodem dla wdrażania nowych akcji promocyjnych. Firma wdrażająca program lojalnościowy, na początku powinna zdefiniować grupy docelowe, które będą nim objęte. Mogą to być tylko najwięksi partnerzy, sieci handlowe które realizują ustalone wcześniej minimalne wartości obrotów, dystrybutorzy z regionu, na którym nam najbardziej zależy lub wszyscy dotychczasowi odbiorcy. W zależności od ilości wytypowanych grup oraz ich potrzeb, dobieramy właściwe narzędzia mające przynieść uczestnikom programu określone korzyści.
Źródło: Programylojalnosciowe.pl
system lojalnościowy musi być dopasowany do konkretnej instytucji. O rezultat możemy być spokojni, ponieważ rosnąca liczba podobnych programów zapewnia o skuteczności takiego stylu zarządzania. Można oczekiwać, że przy coraz bardziej wymagających warunkach jakie panują na rynku, lojalność wobec marki a także dostawcy, będą głównymi elementami przewagi konkurencyjnej. Aby jednak osiągnąć zamierzone rezultaty, należy liczyć się z koniecznością dużego zaangażowania, utrzymywania najwyższej jakości produktów oraz stawiania na pierwszym miejscu klienta. program lojalnościowy jest wykorzystywany zarówno w odniesieniu do klientów finalnych jak i w stosunku do pośredników handlowych. Prawidłowo opracowany program pozwala na osiągniecie wielu profitów, zarówno przez dostawców, jak i przez pośredników.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.