Jak pozyskać większą liczbę klientów?

Dziś wyłącznie program lojalnościowy już nie jest wystarczający. Program ten skierowany jest wyłącznie do klienta i nie obejmuje prócz niego nikogo więcej. Coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na to jak niesamowicie ważna jest korzystna współpraca z podwładnymi albo kontrahentami. Stosowne zdopingowanie i docenianie ich ma dobry wpływ na działanie całej firmy.

Lepsza produktywność w firmie

zyski

Dlatego też stworzono programy motywacyjne, dzięki którym tworzone są trwałe i rewelacyjne relacje z podwładnymi. Osoby zatrudnione na przykład za wykonanie powierzonych celów biznesowych mogą uzyskać specjalne wynagrodzenia czy też nagrody pieniężne za szczególne zasługi. Takie działania motywują go do sprawnej pracy. Wracając zaś do samego klienta to tutaj też na wskutek zmian występujących na rynku zaszły zmiany. Zmiany te polegały zazwyczaj na innym postrzeganiu klienta i jego potrzeb. Dbanie o wierność klienta jest niezmiernie istotnym czynnikiem rozwoju biznesu. Dlatego też zaistniał marketing relacji inaczej określany jako marketing partnerski albo marketing zorientowany na klienta. Koncentruje on się na analizie tego, czego chce klient i czego być może będzie pragnął w przyszłości. Stara się on wyjść na przeciw oczekiwaniom teraźniejszym i ewentualnym czy też spodziewanym klientom. Skupia się on także na relacjach zakładu pracy z dostawcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz firmy.

System lojalnościowy pomaga zachować stałe i pożyteczne relacje przedsiębiorstwa z klientami. Do ich obowiązków należy między innymi skłanianie aktualnych klientów do częstszych i większych zakupów proponując w zamian jakieś przeceny czy też na przykład oferty typu kupując jeden konkretny produkt drugi otrzymujesz za jeden grosz. Dobrze skonstruowany i zaplanowany np. taki program lojalnościowy może w znaczny sposób powiększyć przywiązanie klienta do danej marki lub do danej firmy. Doskonałym chwytem są też karty klienta, które upoważniają do przecen oraz dodatków. Może być ona w postaci karty elektronicznej lub zwykłej karty kartonowej, wybór zależy od wymagań firmy.

Wsparcie sprzedaży

Programy te pojawiają się pod rozmaitą postacią i są kreowane indywidualnie wobec wymagań każdego klienta. Mogą to być na przykład akcje z nagrodami, zbieranie punktów i tak dalej. Najbardziej powszechne i popularne jest zbieranie punktów, które w późniejszym czasie wymienia się na nagrody.

Dzięki tego typu rozwiązaniom uzyskuje się lojalność klienta, która jest najważniejszym czynnikiem rozkwitu niejednego biznesu. Taka bezustanna współpraca firmy z klientem zezwala na zapoznanie się z jego potrzebami. Jest to tak określany marketing relacji. Skupia się on na utrzymaniu oraz wzmocnieniu dobrych relacji z klientami. Oprócz klienta zwraca on także uwagę na poprawne stosunki firmy z dostawcami oraz na dodatnie relacje wewnątrz samej firmy.

Aby taki marketing idealnie prosperował przychody uzyskiwane dzięki trzymaniu poprawnych relacji z klientami muszą być większe aniżeli koszty ich utrzymania. Stosownie prowadzony marketing relacji, czyli partnerski obniża koszty, koncentruje się na najbardziej znaczących klientach oraz zwiększa poziom zadowolenia z produktów i usług. Dzięki temu wzrasta bariera przejścia klienta do firm konkurencyjnych.

Aby to osiągnąć potrzebna jest współpraca każdych działów w firmie. Marketing ten bardzo dobrze sprawdza się w przypadku klientów robiących zakupy w długich okresach lub tych, dla których na przykład koszty zmiany zaopatrzeniowca są zbytnio duże. Dobra, jakie firma zyska używając koncepcji partnerstwa to na przykład: w miarę stała grupa dystrybutorów i klientów,dobra materialne, wzajemna znajomość kontrahentów oraz stopniowo wzrastająca pula zamówień od trwałych odbiorców.

Czy inne tego typu materiały odnoszące się do opisywanej tu sprawy będą dla Ciebie użyteczne? Jeśli tak, kliknij ten odnośnik – to wiarygodne informacje (http://kidsclinic.pl/poradnia-dla-doroslych/badania-usg-dla-doroslych).

marketing (strona)

Źródło: Bonus Club

Related Post