Marketing sportowy – kiedy mamy z nim do czynienia? – Dobrze jest to znać

Marketing sportowy polega na stosowaniu narzędzi marketingowych do wypromowania produktów bądź usług powiązanych ze sportem. Mogą to być na przykład ciuchy, sprzęt sportowy, kluby i inne. Kiedy jeszcze możemy się z nim spotkać? Taki marketing niekiedy stosowany jest też w przypadku produktów, które nie są związane bezpośrednio ze sportem, jednak ma umacniać świadomość odbiorców o relacjach między promowanym produktem a konkretną dyscypliną sportu. Przykładem owego zastosowania marketingu sportowego może być wsparcie klubu piłkarskiego przez browar.

praca przy komputerze

Autor: Southbank Centre
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej, wizerunek sportowców jest współcześnie często wykorzystywany również w reklamach produktów, które nie mają żadnego związku ze sportem, jednak ze względu na sławę sportowca, czy też całej drużyny sportowej cieszą się dużą oglądalnością, a co za tym idzie zapewniają wysoką efektywność. Współcześnie z marketingiem sportowym mamy do czynienia już nie tylko na stadionach czy oglądając TV. Ze względu na rozwój mediów społecznościowych, marketing sportowy jest coraz bardziej widoczny w internecie – przyjmuje formę social media marketingu, który obserwujemy na portalach takich jak Facebook, Twiiter, Instagram i Snapchat, a także na blogach. Gwiazdy sportu umieszczają na swoich profilach zdjęcia, na których dostrzec można chociażby logo sponsora. Na blogach publikują opłacone posty, w których opisują zalety produktów lub po prostu sugerują go za pomocą fotografii dołączonych do postów.

Niekiedy marketing ma formę zabawy oraz integracji z odbiorcami. Powinniśmy jednak mieć na uwadze, iż sport to poważny biznes, a w związku z tym marketing sportowy zawsze wiąże się z działaniami ekspertów, które mają za cel generować ogromne zyski. Znane nazwiska, współczesna moda na sportowy styl życia i różnorodne formy promocji sprawiają, że chętnie kupujemy promowane produkty. Łatwość ich dostępu za pomocą sklepów internetowych decyduje niekiedy o tym, iż nasze zakupy nie zawsze okazują się przemyślane. Marketing (polecamy pozycjonowanie firmy) sportowy niekoniecznie związany jest ze zdrowiem i aktywnością fizyczną, a mimo to może na nas silnie oddziaływać ze względu na na na przykład autorytet sportowca. Wystarczy, że spojrzymy na to zagadnienie od strony wiernego kibica i przepis na sukces reklamy wydaje się prosty.

praca przy komputerze

Autor: LibreCon Bilbao
Źródło: http://www.flickr.com
Czasem marketing może mieć na nas dobry wpływ, np. zachęcić do zdrowego trybu życia, jednak jeśli w jego skutku dokonamy zakupów, których żałujemy pamiętajmy, że prawo konsumenta pozwala na zwrot towaru bez podania przyczyny (czytaj na ten temat), oczywiście gdy produkt ten nie był używany. Ponadto robiąc zakupy w internecie, należy pamiętać również o bezpieczeństwie. Hakerzy mogą wykorzystać np. Chrome hasła, które zapisujemy automatycznie. Możemy jednak to zmienić odpowiednią konfigurują przeglądarki, w taki sposób, by Chrome hasła były przechowywane wyłącznie w przypadku wyrażenia na to każdorazowo zgody (zapoznaj się ze szczegółami). Możemy tak ustawić Chrome, aby nigdy nie wyświetlała nazwy użytkownika ani hasła na tej stronie, co z pewnością zwiększy nasze bezpieczeństwo podczas zakupów w internecie.