W świecie analityki jakiś czas wstecz pojawiło się pojęcie big data. Hasło takie oznacza tendencję do szukania oraz wykorzystania wartości biznesowej, jaka widoczna jest w coraz większych oraz wciąż lepiej dostępnych różnych danych. Brane są one ze sporej ilości miejscu, najczęściej spoza organizacji, jak również z obszarów do tej pory całkiem niekwalifikowanych oraz nie branych pod uwagę, jako informacje, które mogą wydawać się ważne. Jak wskazuje natomiast praktyka tego rodzaju informacje są niesamowicie przydatne, tym bardziej z biznesowego punktu widzenia.
Autor: OTA Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Dzięki temu można podejmować coraz lepsze decyzje odnośnie biznesu – por. . Jak niektórzy twierdzą, to po prostu następny etap jeśli chodzi o rozwój biznesu, którego należało się spodziewać. Jeszcze niedawno wystarczająca okazywała się po prostu wiedza na temat działania organizacji, szukało się przewag biznesowych w dobrej organizacji procesów w biznesie, raportowało operacyjnie – całość składała się na bardziej lub
naprawa terminali mniej skuteczne działania.
Następnym krokiem było poszukiwanie trendów w swoich zbiorach informacji, analiza danych, przeglądanie przyczyn takich a nie innych wydarzeń – odsyłam tutaj. W ten sposób powstawały również pierwsze składy danych. Miało to oczywiście związek z ewolucją platform baz danych, zaczęły także powstawać specjalizowane narzędzia do analizowania, jakie pomagały w odkrywaniu takich wzorców. Dziś jednak ciężko wyobrazić sobie zbieranie ważnych danych bez big data. Dzieje się tak przede wszystkim przez złożoność systemów ekonomicznych, w jakich obrębie funkcjonują największe przedsiębiorstwa. Należy zauważyć, że łańcuch (zobacz prowadnice kablowe) wartości, jakich chcą one dostarczać klientom naprawdę się wydłuża, dlatego też tradycyjne promowanie artykułu już nie wystarczy.
Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Dzisiaj więc dostarczane są nie same usługi czy produkty, lecz głównie kompletny zestaw doświadczeń. Ma to przełożenie na wyższe marże oraz wyższą lojalność osób korzystających z naszych usług. Takie rozbudowanie łańcucha wartości powiększa zakres informacji, z którymi na porządku dziennym warto się mierzyć w procesie podejmowania decyzji. Każda zatem firma, jaka marzy o oferowaniu jak najlepszych produktów, jak również o zdobywaniu coraz większej ilości przychodów, koniecznie powinna korzystać z big daty.