
Niemniej kluczowe jest zorganizowanie kampanii, na którą firma ma odpowiednie środki pieniężne. Kluczowe jest używanie różnorodnych form, bowiem pozwala to dotrzeć do szerokiej liczby klientów, ambasadorów rozmaitych firm i warstw publicznych. Konieczne jest współcześnie używanie w tych działaniach Internetu. Organizację loterii normuje w Polsce Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o rozrywkach hazardowych. Według niej loteria (zobacz organizacja loterii) to gra, której warunki formułuje przepis, a równolegle loteria to charakterystyczna gra, w której uczestniczy się przez zakup towaru, usługi, albo innego dowodu uczestnictwa w grze i dzięki temu darmowo uczestniczy w loterii, a jednostka aranżujący loterię proponuje wylosowane finansowe lub rzeczowe. Dlatego ważne jest pakowanie przesyłek w całym przedsięwzięciu.

Są perfekcyjnym narzędziem reklamowania wyrobów, wznoszenia poziomu zbytu, nawiązywania celowych relacji z konsumentami i partnerami handlowymi, zdobywania i pogłębiania oddania odbiorców. Wszystkie pozytywy loterii powodują, że nabywcy stanowczo entuzjastyczniej biorą udział w loteriach, a to zapewnia silniejszy rezultat reklamowy i sprzedażowy dla organizatora postępowań.