Z jakiego powodu powinno się stosować programy wspomagające zarządzanie klientem, jak duże możliwości posiadają takie narzędzia
Używane są w dużej ilości miejsc, a dzięki temu że mogą współpracować z licznymi urządzeniami dodatkowymi, takimi jak na przykład bramki obrotowe – , czytniki czy szafkami z automatycznym zamykaniem, to możliwości na ich zastosowanie są rzeczywiście ogromne. Coraz częściej korzystają z nich różnego rodzaju siłownie, baseny i inne miejsca o takim charakterze, ale można za ich pomocą obsłużyć także stadion piłkarski czy system wypożyczalni sprzętu wodnego.

Systemy ESOK działają najczęściej w oparciu o nowoczesną bazę danych, do jakiej zapisywane będą wymagane dane, baza ta funkcjonować może albo (poznaj więcej) na niezależnym serwerze albo na jednym z komputerów użytkowych. Komputery na stanowiskach roboczych wyposażone są w aplikacje, jakich używa obsługa, a aplikacje te będą się komunikować z serwerem i od niego dostają potrzebne informacje.
Niezwykle istotną częścią takiego systemu są różnego rodzaju urządzenia zewnętrzne. Podłączane są one albo do komputerów na roboczych stanowiskach, albo bezpośrednio do sieci, a sterowanie nimi odbywa się przy pomocy programu. Systemy ESOK naprawdę dużo dają jeśli będzie chodzić o rejestrację klientów i zarządzanie usługami, które się im sprzedaje. Oferują również możliwość dostępu do szeregu raportów i analiz, dzięki czemu osoby zarządzające będą mogli otrzymać bardzo precyzyjne informacje z każdego obszaru funkcjonowania biznesu.