Mnóstwo przedsiębiorstw w obecnych czasach pragnie zjednać sobie wiernych klientów, którzy cyklicznie będą wracać

Współcześnie jest tak duża ilość różnych usług oraz towarów, że każdy klient jest w stanie wybierać i przebierać w asortymencie.

kurs

Autor: Bankenverband – Bundesverband deutscher Banken
Źródło: http://www.flickr.com
Z tego powodu niejeden producent oraz usługodawca pragnie się wyróżniać na tle innych i zjednać sobie klienta jako lojalnego odbiorcę.

oświetlenie

Autor: News Oresund
Źródło: http://www.flickr.com
Nikogo w obecnych czasach nie szokują już przeróżnego rodzaju programy lojalnościowe, które wprowadzają prawie wszystkie firmy. Możemy zbierać punkty na stacjach paliw i potem odbierać za nie różne gadżety albo zniżkę na benzynę. W każdym sklepie, od osiedlowego zieleniaka po duży hipermarket, mamy możliwość otrzymać kartę stałego klienta. Jest to związane rzecz jasna z konkretnymi profitami. Możliwe, że nasze kolejne zakupy będą gratis albo po uzbieraniu wymaganej ilości naklejek za zakupy otrzymamy coś gratis – może indukcyjną patelnię albo sprawny blender. Wystarczy otworzyć portfel, żeby zorientować się w tym, ilu kart tego rodzaju jesteśmy posiadaczami. Pewnie nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale obsługa programów lojalnościowych to nie jest taka łatwa sprawa. Zajmują się tym profesjonalne spółki. Określają one budżet, który musi być przekierowany na tego rodzaju akcję, opracowują badania rynku i dopiero wówczas wdrażają program. To jednakże nie koniec ich zadania. Po jakimś czasie są zobligowani do stworzenia wstępnych raportów o powodzeniu programu.

Każdy prezes spółki chce przecież na tym zarobić, a nie stracić. Program lojalnościowy ma zwiększyć liczbę klientów spółki i częstotliwość robienia przez nich zakupów.

Related Post