Najważniejsze dobrodziejstwa, które daje marketing relacji
Zmieniające się warunki na rynku nastręczają od jednostek uniwersalności. Klienci są coraz bardziej wymagający, a pozyskanie konsumenta w warunkach dużej rywalizacji staje się coraz trudniejszym zagadnieniem. Marketing relacji i narzędzia służące do jego dokonań, potrafią okazać się idealnym źródłem przewagi konkurencyjnej. Troskliwość o satysfakcję konsumenta i zdobywanie jego lojalności, również kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w świadomości odbiorców to lokaty, które procentują przez długie lata.

Źródło: http://www.flickr.com
Coraz częściej stosowany marketing relacyjny polega na rozpoczęciu i podtrzymaniu długotrwałej więzi z nabywcą, również otwartym komunikowaniu się przez budowanie dialogu i wzajemnego zaufania. Najważniejsze dobrodziejstwa, które daje poprawnie wdrożony marketing relacji to wzrost satysfakcji i lojalności klientów, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie skuteczności działań promocyjnych poprzez ich lepsze dostosowanie do nabywców i usunięcie działań nieefektywnych, łatwiejsza identyfikacja możliwych klientów i minimalizacja kosztów zdobywania nowych klientów, także podwyższenie jakości dostarczanych usług i obsługi klienta.
Firmy szukają bezustannie oryginalnych podejść do budowania pozytywnych relacji i więzi z klientem. Odpowiednio projektowany i zaaranżowany zapewnia realizacje niemal każdego z zamierzonych zamiarów. Program lojalnościowy przybiera przeróżne postaci, dobrane do indywidualnych typów biznesowych. Przybiera różną postać w zależności od charakteru partycypantów programu. Dla każdej grupy zestawiane są właściwe mechanizmy nagradzania, zależne od przyzwyczajeń transakcyjnych odbiorców.

Źródło: http://www.flickr.com
Najpopularniejszą odmianą projektów lojalnościowych jest system punktowy. Projekt ów polega na gromadzeniu punktów na indywidualnych kontach uczestników programu, a w następnej kolejności wymianie ich na gratyfikacje rzeczowe z katalogu nagród. Programami lojalnościowymi są również programy rabatowe. Są to upusty na następne sprawunki przypisywane po osiągnięciu odpowiedniego pułapu zakupowego. Oddany nabywca jest prawdziwym skarbem dla każdego przedsiębiorstwa.
Dyskusja wyłączona.
Kategoria: kursy i szkolenia | usługi szkoleniowe
Tagi: klient, mechanizm, narzędzia, przedsiębiorstwo
Tagi: klient, mechanizm, narzędzia, przedsiębiorstwo