Najważniejsze dobrodziejstwa, które daje marketing relacji

Zmieniające się warunki na rynku nastręczają od jednostek uniwersalności. Klienci są coraz bardziej wymagający, a pozyskanie konsumenta w warunkach dużej rywalizacji staje się coraz trudniejszym zagadnieniem. Marketing relacji i narzędzia służące do jego dokonań, potrafią okazać się idealnym źródłem przewagi konkurencyjnej. Troskliwość o satysfakcję konsumenta i zdobywanie jego lojalności, również kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w świadomości odbiorców to lokaty, które procentują przez długie lata.

grupa

Autor: Nazareth College
Źródło: http://www.flickr.com
Coraz częściej stosowany marketing relacyjny polega na rozpoczęciu i podtrzymaniu długotrwałej więzi z nabywcą, również otwartym komunikowaniu się przez budowanie dialogu i wzajemnego zaufania. Najważniejsze dobrodziejstwa, które daje poprawnie wdrożony marketing relacji to wzrost satysfakcji i lojalności klientów, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie skuteczności działań promocyjnych poprzez ich lepsze dostosowanie do nabywców i usunięcie działań nieefektywnych, łatwiejsza identyfikacja możliwych klientów i minimalizacja kosztów zdobywania nowych klientów, także podwyższenie jakości dostarczanych usług i obsługi klienta.

Firmy szukają bezustannie oryginalnych podejść do budowania pozytywnych relacji i więzi z klientem. Odpowiednio projektowany i zaaranżowany zapewnia realizacje niemal każdego z zamierzonych zamiarów. Program lojalnościowy przybiera przeróżne postaci, dobrane do indywidualnych typów biznesowych. Przybiera różną postać w zależności od charakteru partycypantów programu. Dla każdej grupy zestawiane są właściwe mechanizmy nagradzania, zależne od przyzwyczajeń transakcyjnych odbiorców.

nowe znajomości

Autor: Janus Sandsgaard
Źródło: http://www.flickr.com
Najpopularniejszą odmianą projektów lojalnościowych jest system punktowy. Projekt ów polega na gromadzeniu punktów na indywidualnych kontach uczestników programu, a w następnej kolejności wymianie ich na gratyfikacje rzeczowe z katalogu nagród. Programami lojalnościowymi są również programy rabatowe. Są to upusty na następne sprawunki przypisywane po osiągnięciu odpowiedniego pułapu zakupowego. Oddany nabywca jest prawdziwym skarbem dla każdego przedsiębiorstwa.