Program lojalnościowy, to naprawdę przynosi korzyści!

Jeszcze niedawno mniemano, że w biznesie nie istnieje takie słowo jak: lojalność. Ale okazuje się, że pozyskanie nowego klienta jest zdecydowanie bardziej kosztowne niż utrzymanie starego, w związku z czym przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na różne strategie marketingowe, np. marketing partnerski. Jego głównym założeniem jest zaangażowanie w relacje z klientami – ich utrzymanie oraz umacnianie.

Marketing tradycyjny skupia się na sprzedaży produktu, marketing relacji – na kliencie. W konsekwencji buduje się lojalność i zaufanie firmy, czyli umożliwia długoterminową współpracę.

Jeśli chcesz jeszcze bardziej przeanalizować omawiany tu temat, to kliknij tutaj. Bez obawy, to wiarygodny link – są tam zajmujące treści.

Aby zatrzymać klienta należy zapewnić mu czerpanie korzyści, np. poprzez korzyści finansowe: promocje lub gratisy. Zasadniczą rolę odgrywa także systemy lojalnościowe. To w obecnych czasach jedno z najprężniej rozwijających się narzędzi wspomagających biznesowe działania firm.
Programy lojalnościowe są bardzo zróżnicowane, jednak najczęściej wykorzystywaną formą korzyści są produkty oferowane za punkty. Tego typu wyróżnienie stosują np. sieci hipermarketów.

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Z jakiego powodu firmy powinny wdrożyć program lojalnościowy? Istotnym motywem jest chęć skłonienia na konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów lub podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Właściwie dobrana strategia programu gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najbardziej istotna korzyść. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą wiadomości o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z punktu widzenia firmy jest wiedzą nieocenioną.

Międzynarodowe sieci hipermarketów, mając na uwadze dane o produktach kupowanych przez ich klientów, wysyłają im ciekawe promocje dobrane indywidualnie pod kątem historii zakupów. Konsument dostaje wówczas oferty promocyjne odpowiadające jego potrzebom. Na ogół proponowanie członkostwa w programie lojalnościowym sugerowane jest tym konsumentom, którzy już znają markę a co za tym idzie korzystają z jej usług. Dzięki temu mają pewność, iż zaufanie, jakim otaczają daną firmę jest doceniane.