Czym jest Mystery Shopping? Objaśniamy niepewności o fachu “tajemniczego klienta”.

Mystery Shopping to forma oceny stanu obsługi klienta w sposób czujny i fachowy. Ilekroć dochodzi do interakcji pomiędzy klientem i sprzedawcą, pojawia się okazja dla Tajemniczego Klienta. Podłożem nazwania takich działań terminem Mystery Shopping jest zjawisko, że Klienci Testowi mają za zadanie rzeczowego przeprowadzania badań bez przyciągania atencji lub przymuszenia na obsłudze innego lub specjalnego – w zestawieniu z innymi klientami – traktowania.

sklep

Autor: Jerry “Woody”
Źródło: http://www.flickr.com

Tajemniczy klient (Mystery Shopper) jest wysyłany do sklepu w celu kupna określonych wyrobów lub zbadania szczególnych aspektów na temat wyrobu adwokatem (zobacz patrz szczegóły) oferowanych usług. Więcej na . Przykładowo jednego dnia możesz wybrać się do baru prędkiej obsługi bądź eleganckiej restauracji w sprawie spożycia posiłku, a kolejnego dnia w ramach następnego zlecenia sprawdzić poziom obsługi w kinie albo banku. W czasie realizacji zlecenia Mystery Shopping masz na celu zapamiętać osobliwe elementy całego Twojego doświadczenia dotyczącego elementów lub usług . Po wypełnieniu zlecenia musisz wypełnić prawo (polecamy zobacz)łębny formularz i udzielić odpowiedzi na pytania z działki wszystkich spraw, jakie zwróciły Twoją adnotację podczas pełnienia zlecenia. Czy steward obsłużył Cię w ciągu 5 minut po przyjściu do lokalu? Czy ekspedient poinformował Cię o ofercie specjalnej miesiąca? Za udzielenie odpowiedzi na takie pytania i za dyskretną adaptację zlecenia pozyskasz pojedynczą ocenę i honorarium. Ma to obowiązek zwiększyć jakość obsługi klienta . Badania Mystery Shopping przewodzone są przez przedsiębiorstwa i usługodawców w celu zlustrowania poziomu obsługi, jakości artykułów, motywacji i zachowania personelu oraz Twojej całościowej opinii.

Dzięki temu firmy wiedzą, jakim sposobem poprawić swoje działania, by spełnić wyglądania klientów. Polegają na zdaniu dyskretnego klienta (Mystery Shopper) oraz na firmie, jaka go zatrudnia, dostarczającej profesjonalnych i dyskretnych protokołów z Mystery Shopping, jakie pomagają polepszyć jakość obsługi klienta i podwyższyć wydajność. Czytaj też .

Mystery Shopping to rzetelne zajęcie opierające się na obustronnym zaufaniu. Od klientów oczekuje się , oprócz rozciągniętego zmysłu obserwacji i wrażliwości na szczegóły, także uczciwości i wierności w działaniu.

Related Post