Poznaj skalę satysfakcji swoich odbiorców

o pomyślności bądź sukcesie produktu lub usługi, zatem producenci oraz przedsiębiorcy dbają nie tylko o jakość swojej oferty, ale coraz częściej decydują się na badania marketingowe. Więcej informacji – badania (masz więcej pytań?) marketingowe. Jednym z nich, niezwykle ważnym z perspektywy innowacyjnego producenta jest badanie satysfakcji klientów. Badanie satysfakcji klientów pozwala zgłębić trendy ujawniające się na rynku (więcej: oferty badań satysfkacji klientów) oraz lepiej dostosować do nich ofertę. Satysfakcja konsumentów jest bardzo ważnym wyznacznikiem ich przywiązania. Pierwszym etapem w badaniu jest ustalenie kompletu cech produktu, które mają główny charakter podczas zakupu. Można także pokusić się, aby, w czasie wybierania potencjalnych parametrów kompletować ocenę pracowników wszystkich poziomów, co zdecydowanie poszerzy pole badania (wróć) i efektywniej pozwoli wskazać poszukiwane właściwości. w momencie kiedy ich lista będzie kompletna, kolejnym etapem jest

jej przygotowanie oraz stworzenie hierarchii parametrów, od potencjalnie najbardziej do najmniej pożądanych przez kupującego. Będą one sprawdzane w dalszej części badania. Watro również zastanowić się, na ile cechy wskazane przez pracowników będą pokrywać się z wynikami badań, są one wskaźnikiem znajomości klienta i jego potrzeb.