Jak są zbudowane współczesne panele ledowe, zalety ich wykorzystania w reklamie zewnętrznej

Współczesny rynek reklamowy bardzo często sięga po nowoczesne technologie. Fenomenem jest tu internet, do którego przenosi się coraz większa część reklamowego tortu, a kampanie budżetami już przekraczają to, co znane było dotychczas z telewizji i radia.

Również tradycyjne środki reklamy doczekują się odpowiedników w nowej odsłonie, przykładowo w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się panele led. W wielu przypadkach będą one zastępować typowe tablice, na których były naklejane na pewien czas reklamy. Panele będą dawać w tej dziedzinie całkowicie nowe możliwości, bo za pomocą systemu sterowania wyświetlaniem obrazu umożliwiają emitowanie wielu kampanii w tym samym czasie.

Wystarczy jedynie zaprogramować co i kiedy będzie wyświetlane i elektronika sterująca załatwi wszystko. Dużym plusem paneli tego typu jest również ich widoczność, dzięki zastosowaniu wydajnych diod są one znacznie bardziej widoczne, niż zwykłe tablice, nie są im straszne nawet trudniejsze warunki, na przykład ciemność, deszcz czy mgła.

ekran LED

Autor: Paul Hudson
Źródło: http://www.flickr.com

Panele led będą wykorzystywać tak dzisiaj popularne światło diod, które również święci swoje triumfy w nowoczesnym oświetleniu.

Jeżeli zaciekawił Cię ten materiał, to w tym miejscu jest notka spod linku, która również posiada bardzo absorbujące informacje na przedstawiany tutaj temat.

Posiadają one modułową budowę, dzięki czemu bez żadnego problemu da się je łączyć w znacznie większe zestawy. Często używa je na przykład przy różnych imprezach plenerowych, gdzie na czas ich trwania montuje się wielkie telebimy, które się po zakończeniu rozmontowuje i przewozi w inne miejsce.

Każdy moduł jest złożony z określonej liczby pikseli, które są od siebie oddalone o kilka czy kilkanaście milimetrów. Za to każdy z pikseli składa się z trzech oddzielnych diod, o barwie zielonej, niebieskiej i czerwonej. Sterując jasnością świecenia każdej diody uzyskać można końcowy kolor, który będzie widział odbiorca. Przez takie możliwości na panelach można wyświetlać dynamiczne, kolorowe obrazy, które dodatkowo są wyjątkowo ostre i wyraźne. Panele LED charakteryzują dużą wytrzymałością na warunki pogodowe, mogą pracować bez względu na pogodę, więc reklamowe firmy coraz częściej korzystają z ich możliwości.