Promocja zewnętrzna – jak się wyeksponować?

W branży reklamowej podkreśla się spadek skuteczności outdooru, gdyż konsument na codziennie jest atakowany zbyt dużą ilością komunikatów reklamowych. Plakaty reklamowe na ulicach stały się częścią krajobrazu i zazwyczaj nie zauważamy ich obecności.

Reklama wielkoformatowa, eksponowana na ścianach budynków a także wielkie billboardy, zwyczajnie oszpecają miasto i denerwują przechodniów.

Telebim w Krakowie

Źródło: www.medas-media.com.pl

Niektóre miejscowości, na przykład Wrocław starają się walczyć w zalewem billboardów. Zanieczyszczenie wizualne przestrzeni jest obecnie bolączką wielu miejscowości w naszym kraju. Jak się wydaje reklamodawcom zwyczajnie brak koncepcji,aby przebić się do świadomości odbiorcy.

Oczywiście gigantyczny telebim (ledowe wyświetlacze) może przyciągnąć uwagę przechodnia, ale tylko wówczas, gdy przekaz będzie wystarczająco interesujący. Poza wielkością reklamy, liczy się przede wszystkim jej komunikat. Patrząc na to, czym stała się obecnie reklama outdoorowa można odnieść wrażenie, że przekaz to ostania rzecz, o której myślą marketerzy.

Na dzień dzisiejszy biura reklamy oferują również możliwość wyemitowania spotu na ledowym ekranie. Reklama na ekranach led oczywiście jest bardziej widoczna dla potencjalnych konsumentów, o ile jest zainstalowana we właściwym miejscu.

Badania pokazują, że trzeba montować tego typu ekrany w pobliżu przystanków autobusowych. Ludzie czekając na przyjazd autobusu przeważnie są skorzy do uważniejszego odczytania otaczających ich komunikatów. Osiągi ekranów ledowych są bardzo duże, ponieważ można za ich pomocą wyświetlać zarówno proste wiadomości tekstowe, jak i filmy 3D w wysokiej rozdzielczości.

Warto jednak zauważyć, że za granicą outdoor potrafi jeszcze zaskoczyć. Szczególnie, gdy połączy się ją z tak zwaną reklamą ambientową. Jak się okazuje można wykreować billboard, który przykuwa uwagę, a nawet zachęci do interakcji.

Wpis, który teraz masz przed sobą jest pełen zajmujących wiadomości, jednak jeszcze zweryfikuj informacje (www.atomrtg.pl/) omawiające analogiczną sprawę tutaj.

Pomysłowość w outdoorze może zaowocować niezwykle prostymi i ciekawymi realizacjami. Obecnie nowe media umożliwiają sprzężenie reklamy zewnętrznej z promocją w internecie.

Dzięki łatwemu dostępowi do internetu prościej kreować kampanie outdoorowe, które faktycznie angażują i mają ambitniejszy cel, niż zagospodarowanie kolejnego billboardu. Ciekawe kreacje faktycznie zachęcają przechodnia, by współtworzył ich przekaz. Pokazują, że w reklamie zewnętrznej imponowanie gigantycznymi rozmiarami nośników wcale nie jest skuteczne.