Czy warto przejść szkolenie Prince2?

Prince2 to jedna z najlepiej ocenianych metod zarządzania projektami. Pracodawcy szukający kandydata na etat o charakterze kierowniczym niezwykle chętnie odnoszą się do osób znających ten system. Jest on niezwykle elastyczny, potwierdzono jego znaczną skuteczność w różnych gałęziach biznesu.

nauka na szkoleniach

Autor: Les Roches International School of Hotel Management
Źródło: http://www.flickr.com

Metoda Prince2 powinna być jednak wykorzystywana w kontrolowanym środowisku.przedstawić szczegóły (http://efematic.pl)Oznacza to, że projekt musi mieć wyznaczoną datę końcową, a do jego wprowadzenia w życie zostały przydzielone wystarczające środki pieniężne, narzędzia, oraz adekwatna siła robocza.

Jak otrzymać certyfikat Prince2?

W kilku miejscach w Polsce oferowane są profesjonalne szkolenia prince2 można się jednak nauczyć samemu. Korzyścią z uczestnictwa w szkoleniu z tego zakresu jest indywidualny stosunek do wszystkich chcących zgłębić tę metodę, jak również łatwość dostępu do materiałów o charakterze edukacyjnym. Oprócz tego, każda instytucja zapewniająca warsztaty w tym kierunku musi mieć odpowiednie uprawnienie. Oferta w zakresie szkoleń musi więc być na wysokim poziomie.

Pełne przeszkolenie razem z kompletem materiałów pomocniczych to koszt w granicach 2000 zł. Szkolenie jest zakończone testem określającym wiedzę na temat metody kończący prince2 egzamin jest szczegółowy, a każdy zdający musi podpisać deklarację, że do egzaminu zdobywał wiedzę się na akredytowanych warsztatach, bądź na własną rękę z użyciem materiałów o charakterze dydaktycznym.

Wszechstronność przyjętej metody

Metoda zarządzania Prince2, jak wszystkie inne posiada swoje wady. Oskarżana jest najczęściej o znaczną biurokratyzację projektu, co jest uciążliwe w przypadku zarządzania małym przedsięwzięciem. W celu osiągnięcia skuteczności na odpowiednim poziomie konieczne jest stosowanie się do każdego składnika metodyki.

Poza wymienionymi gorszymi stronami, jest to jedna z lepszych metod zarządzania wykorzystywana we współczesnym biznesie. Pracodawcy skwapliwie zatrudniają kandydatów, którzy opanowali również inne metody zarządzania projektami. Przyjęte jest, że optymalna jest znajomość trzech metod zarządzania. Znajomość takich metod jak Six sigma czy Scrum daje więc spore szanse na uzyskanie pracy.

Więcej danych możesz znaleźć, gdy klikniesz w link: tutaj są szczegóły