Team coaching, jak poprawić efektywność a także komunikację w zakładzie pracy

Mawia się, iż zespół ma postać wielogłowego smoka, w którym odrębne jednostki stanowią określone głowy, zaś wspólnie – tworzą jeden, mocny, prężnie działający organizm. Aby z grupy indywidualności powstał jeden, mocny zespół, powstało pojęcie team coaching.

Kilka słów o coachingu

Autor: www.istockphoto.com
Źródło: www.istockphoto.com

Pragnąc dowiedzieć się czym w ogóle jest „coaching”, musimy rozpocząć od przypomnienia definicji pojęcia, które jest rozumiane jako przebieg podnoszenia umiejętności niezbędnych do spełnienia naszych wizji, doskonalenia kwalifikacji pod czujnym okiem trenerów. Coach natomiast, to bardzo istotna jednostka, mająca autorytet lidera, która asystuje pracownikowi firmy przy pełnieniu powierzonych mu zadań, sprawdzając możliwości pracownika, przekazując mu informacje zwrotne po zakończonej sesji coachingu, próbując ustalić jak powinna wyglądać wspólna współpraca. Skutkiem wdrożenia coachingu jest zatem optymalizacja procesów organizacyjnych oraz wzmocnienie skuteczności realizacji zadań.
Kiedy stosować coaching? Wtedy gdy pragniemy rozwijać kluczowe kompetencje pracownicze, czyli te, mające związek z przyszłością zawodową.

szkolenie biznesowe

Autor: U.S. Fish and Wildlife Service Southeast Region
Źródło: http://www.flickr.com

Team coaching tyczy się nie tyle do jednostki, co zespołu. Zwraca szczególną uwagę na model biznesowy w jakim działa zespół, na istniejące zasoby, perspektywy, ale również na wyzwania przed którymi stoi ”team”. Przede wszystkim istotne jest, aby zespól uzyskiwał większe efekty, niż gdyby jednostki pracowały osobno.

Jeśli chcesz sprawdzić rzetelność informacji zawartych tej publikacji, to kliknij tu oraz zweryfikuj u źródła (https://www.lubin-adwokat.pl/) a uzyskasz stuprocentową gwarancję w takiej kwestii.

Wtedy uwalnia się ”paliwo” pracowników i jako„drużyna” odnoszą lepsze wyniki.
Na produktywność zespołu składa się sporo czynników, lecz głównie jest to: uściślenie celu i strategii działania drużyny, wyznaczenie zasad współpracy czy poczucie odpowiedzialności za grupę – .

Aby warunki zostały spełnione, potrzebne jest zaufanie poszczególnych jednostek, koleżeństwo oraz konstruktywne interakcje. Nie dziwi więc, iż firmy, które postawiły na intensywny rozwój atmosfery w pracy, w efekcie błyskawicznie poprawiły efektywność. Jeśli zespół nie działa jak powinien, team coach pomaga mu spostrzec brak zaufania i zdecydować jakich cech pracownikom brakuje do zdrowego rozwoju.

Related Post