Jak stymulować lojalność w zespole

Programy motywacyjne są adresowane do podwładnych firm. Jak wiemy, najważniejszym elementem w każdej marce jest człowiek. Zatrudniony powinien być zachęcany, by osiągać pożądane rezultaty. Najmocniejszym czynnikiem stymulującym do solidnej pracy jest naturalnie pensja. Istnieją jednak też inne, niezwiązane z pensjami programy motywacyjne. Zazwyczaj są to różnorakie upominki, np. produkty firmy. Czasem można natknąć się także na karnety na siłownię bądź talony na fajne imprezy.

biznes, narada

Autor: North Atlantic Division
Źródło: http://www.flickr.com
Należy zaznaczyć, że programy motywacyjne są implementowane przez biznesy, które odznaczają się sporą mądrością. Wiele marek z Polski bowiem nie dostrzega naturalnego fakt, że wydajny kadrowicz to człowiek wyspany i godnie wynagradzany za swoje prace. W naszym kraju ciągle panuje prostacka mentalność, która sprawia, że zarządcy przedsiębiorstw wolą sobie kupić drogi samochód, zamiast dać nagrodę zatrudnionemu. Na szczęście Polska jest w UE, skąd dochodzą do nas nowe, cenne wzorce standardów ekonomicznych.

systemy lojalnościowe to też pomysł, który przyszła z państw rozwiniętych. Podstawowym zadaniem piarowców jest wykreowanie i utrzymanie owocnej więzi z klientem. Zarządzający działalnością gospodarczą muszą wysilać się, aby klient charakteryzował się lojalnością wobec marki. Taki efekt można osiągnąć różnorakimi drogami. Najpotężniejszym narzędziem są właśnie systemy lojalnościowe.

praca

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Z pewnością każdy z was zna to z doświadczenia. Więcej o programach motywacyjnych: Zasadza się to na tym, że przy płaceniu konsument dostaje punkty, które w przyszłości może zamienić na jakieś fanty. Inną wersją jest gromadzenie punktów za zakupy, by dostać korzystną zniżkę na jakiś produkt. Badania wykazały, że systemy lojalnościowe są wydajne – konsumenci lubią kolekcjonować punkty i dostawać prezenty za friko, nawet kiedy nie mają one szczególnej wartości. Tak pracuje nasza psychika.