Sukces każdej firmy oparty jest na dobrych stosunkach z klientami. Nawet niepozorne i początkujące przedsięwzięcie biznesowe, które nie posiada milionów na kolorową kampanię reklamową, jest w stanie świetnie funkcjonować.
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Dzisiejszy świat jest dla przedsiębiorców bardzo okrutny. Ludzie, w obawie przed panującym kryzysem, oszczędzają na czym tylko się da. Każda wydana złotówka jest szczegółowo przemyślana. Stąd też czasami ciężko jest namówić konsumentów na zakup konkretnego towaru. Ale to nie znaczy, że jest to zupełnie niemożliwe.
Nowoczesny biznes w dużej mierze bazuje na marketingu relacji. Jest to dzisiaj wyjątkowo modna tendencja, która, jak sama nazwa mówi, koncentruje się na podtrzymywaniu więzi z klientami. Nie chodzi bowiem tylko o to, aby zdobyć odbiorców dla naszego produktu. Później powinniśmy ich umiejętnie przy sobie utrzymać.Dlatego mnóstwo przedsiębiorstw stosuje programy motywacyjne. Z pewnością każdy z nas ma w portfelu plik plastikowych kart stałego klienta. Jest to piękny ukłon w naszą stronę. Otrzymując ją, czujemy się wyróżnieni. Oto stajemy się członkami elitarnego klubu. Dyrektorzy sklepów nie tylko potrafią nas docenić, ale również wynagradzają naszą wierność. Tylko posiadacze takich kart są w stanie brać udział w przeróżnych interesujących akcjach promocyjnych.
Takie programy motywacyjne (dodatkowe info: pomagają nam zatrzymać klienta, który doskonale wie, że każdy zakup będzie w określony sposób nagradzany. Kiedy uzbiera dostateczną liczbę punktów, może wymienić je na atrakcyjną nagrodę lub większy rabat. Określenia takie jak „obniżka” działają na klientów jak magnez. Ale jeszcze ważniejsze będzie jego poczucie konsumenckiej wartości, które będzie wspaniale połechtane, gdy zaprosimy go do ekskluzywnego grona naszych najlepszych klientów. Dzięki takiej karcie będzie czuł się doceniony. Założenie karty połączone jest najczęściej z uzupełnieniem ankiety personalnej. Dzięki temu będzie wiedział, że w tej firmie liczą się z jego opinią i nie będzie traktowany jedynie jako jeszcze jedna dana w statystykach wejść. Trzeba pamiętać, że współczesny klient jest bardzo drażliwy i potrzebuje właściwego podejścia.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.