Marketing mobilny w ujęciu GoMobi.pl
Aby wejść na zeskanuje foto kod

Ale co to właściwie jest?
Marketing mobilny jest nowoczesną formą prowadzenia komunikacji marketingowej, wykonywaną za pomocą urządzenia mobilne. Najpopularniejszym z nich jest telefon komórkowy, który służy głównie do wykonywania połączeń głosowych.
Ten materiał zawiera interesujące wiadomości na omawiany temat, ale jeżeli masz chęć poznać pokrewne aktualności, to szczegółowo prześledź solidne informacje (https://c-l.pl/technologie-prozniowe/).
Wiele osób posługujących się do tej pory zwykłymi komórkami, rezygnuje z nich na rzecz tak zwanych smartfonów – przenośnych urządzeń telefonicznych integrujących w sobie kilka funkcji (od możliwości prowadzenia rozmów głosowych i wysyłania SMS-ów, poprzez wysyłanie poczty elektronicznej (e-mail), przeglądanie zasobów sieci internet, korzystanie z aplikacji, a kończąc na możliwościach lokalizacyjnych dzięki wbudowanemu systemowi nawigacji satelitarnej GPS). Urządzenia mobilne stanowią tani, w porównaniu do innych mediów (np. telewizji) kanał reklamowy. Tani, a jednocześnie bardzo precyzyjny, spersonalizowany i zaufany, ponieważ w dzisiejszych czasach każdy z nas ma własną komórkę. Mało tego – nie rozstaje się z nią na krok.

Marketing mobilny w ujęciu nowoczesnym pojawił się na rynku wraz z upowszechnianiem się SMS-ów marketing sms, czyli krótkich wiadomości tekstowych. Komunikaty reklamowe w formie SMS-a są szalenie popularne i powoli stają się równie powszechne co e-mailing, a w niektórych przypadkach zastępują go. Telefon komórkowy oraz SMS stał się wręcz nowym nośnikiem reklamowym, który nie tyle konkuruje z tradycyjnymi formatami, jak reklama w mediach drukowanych, czy w telewizji, co jest uzupełnieniem prowadzonych tam kampanii. Dzisiaj każdy z nas – chcąc nie chcąc – ma do czynienia z prostymi kampaniami SMS-owymi – operatorzy zarzucają nas SMS-ami zachęcającymi do wysłania wiadomości zwrotnej w celu wygrania „dużych pieniędzy” bądź „luksusowego samochodu”. Do najpopularniejszych narzędzi marketingu mobilnego – oprócz SMS-ów – zaliczamy przekazy reklamowe w postaci MMS-ów, czyli wiadomości w postaci tekstu i obrazu zarazem, przekazy reklamowe w postaci wiadomości głosowych oraz mobilne płatności przez telefon komórkowy. W ten sposób możemy łatwo i szybko zapłacić za bilety transportu miejskiego, parkingi, doładowania telefonu czy domowe rachunki.

Wszechobecny internet
Dostęp do internetu za pomocą telefonu komórkowego sprawia, że szerokie zasoby wiedzy, jakie czerpiemy korzystając każdego dnia z globalnej sieci, otrzymujemy również na wyświetlaczu naszego telefonu. Tym samym reklama z tradycyjnego internetu, przenosi się do internetu mobilnego. Reklama w urządzeniach mobilnych pojawia się nie tylko na przeglądanych przez nas stronach internetowych, ale również w pobieranych na komórki grach zręcznościowych (tzw. advergaming) oraz opanowały aplikacje na telefon. Już niedługo kampanie reklamowe prowadzone w taki sposób, staną się równie powszechne, jak te, oparte na telewizyjnych spotach reklamowych, czy prowadzone za pomocą reklamy graficznej w tytułach prasowych.
Mobilność, jako przejaw komfortu i nowoczesności, jest synonimem naszych czasów, a jego namacalną formą, stały się przenośne urządzenia mobilne. Wraz z upowszechnieniem się ich, tradycyjny marketing wkroczył na nową, dotąd nieznaną płaszczyznę. Ponieważ jedynym pewniakiem w otaczającej nas rzeczywistości jest zmiana, marki, które szybciej zauważą i wykorzystają jej potencjał, zdołają uzyskać przewagę nad konkurencją. Zmiany są natomiast dokonywane po to, aby żyło się nam lepiej. Wchodzimy w nową erę, erę mobi. GO MOBI!