A Ty też posiadasz firmę? Jak Ci się powodzi? Czy też masz podobne do wszystkich kłopoty? A może narzekasz na coś innego?

Prowadzenie firmy to naprawdę ciężka sprawa. Poza tym, że należy pamiętać o każdej sprawie to musimy bez przerwy trzymać rękę na pulsie, śledzić rynek, tendencje na nim się pojawiające i zanikające, zwroty akcji.

Trzeba w jakiś sposób kontrolować naszych pracowników, gdyż to od nich zależy tak naprawdę powodzenie wielu inicjatyw. Jeśli masz dość dużą firmę to właściwie musisz pamiętać, że każdy dział odgrywa niebagatelną rolę w każdej chwili funkcjonowania. Zaburzenia w danym obszarze mogą skończyć się źle.

Można to porównać do pięknego, lśniącego auta. Sprawuje się znakomicie, a co najistotniejsze zachwyca innych swoich wyglądem. Samochód jednocześnie to ogromny organizm, w którym jedna rzecz może wpłynąć na pozostałe. I co z tego, że Twój samochód aż razi oczy swoją wspaniałością, gdy nagle staje na środku autostrady, bo coś się wydarzyło, jakaś drobinka się popsuła. Tak samo możemy powiedzieć o przedsiębiorstwie, jako o wielkim organizmie, gdzie nie do końca wszystko jest ustalone na zawsze. Tak więc, tak samo jak Twój piękny samochód może się normalnie zepsuć przez jakąś malutką usterkę, identycznie jakiś dział w Twojej firmy, a przeważnie jedna osoba, może „zawalić” i ciężko będzie to naprawić.

kalkulator

Źródło: www.morguefile.com

Najczęściej takie błędy wychodzą w działach które są odpowiedzialne za kadry i płace. Może się tam coś nie zgadzać na przykład listy płac i już jest problem. Ważne, więc, by takie działy miały jak najbardziej dogodne warunki do pracy, były wyposażone w najlepsze programy, przykładowo program do fakturowania online. Dlatego też prowadzenie firmy to zajęcie dla osób o silnych nerwach, dla osób zorganizowanych i potrafiących budować prawdziwy zespół. Osoba, która prowadzi firmę musi mieć też cechy przywódcze, w razie potrzeby będzie mobilizować, wspierać, ale też musi umieć powiedzieć coś szczerze, prosto z mostu. Nie może się obawiać, iż kogoś zrani.

Konstruktywna krytyka jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Ale właśnie konstruktywna, gdyż jeśli będziemy na wszystko reagować złością, a nasze znerwicowanie przeniesie się na innych ludzi to nie będziemy lubiani, a ludzie będą u nas pracować tylko dlatego, iż nie mają obecnie innych możliwości.

Jeśli zainteresowała Cię ta sprawa, koniecznie sprawdź opracowanie (http://najubezpieczenia.pl/) a dowiesz się o wiele więcej informacji, które z pewnością wywołają na Twojej twarzy szeroki uśmiech.

To nie buduje odpowiedniej atmosfery w zespole. Bądźmy dobrym, ale i sprawiedliwym szefem. Jak trzeba pochwalmy, jak ktoś zawali zareagujmy, lecz nigdy nie róbmy tego, by odreagować stres.

Więcej na

Related Post