Badania satysfakcji klientów – co i jak

Z górą 50 lat temu narodził się marketing. Od tamtego czasu naukowcy tworzą nowe koncepcje, a specjaliści w biznesie oraz w outsourcingowych agencjach zajmują się ich urzeczywistnieniem. Obecnie każda firma, która pragnie utrzymać się na rynku, musi skutecznie zajmować się kwestią szeroko zakrojonej reklamy.

Obok posiadania funkcjonalnej witryny sieciowej, kierowania fanpagem na „Fejsie” oraz tworzenia i emitowania reklam w różnych mediach, kluczowe są regularnie i profesjonalnie przeprowadzane badania marketingowe – Przedsiębiorstwo może wykonywać je na własną rękę, lepiej jednak jest skorzystać z usług renomowanej agencji badań.

Badania marketingowe są niezbędne, ponieważ przynoszą przedsiębiorstwu wiele ważnych danych. Po pierwsze, dzięki takim badaniom można poznać dokładnie obecnych konsumentów. Badania marketingowe ułatwiają zobaczenie ich wymagań, a również ukazują zdania na temat usług oraz pokazują, jaką sławą cieszy się przedsiębiorstwo. Po drugie, badania satysfakcji

obrazek

klientów oferują przedsiębiorstwu rzetelną wiedzę nt. tego, jak poprawić produkty lub (więcej informacji) usługi, by klienci byli w przyszłości z nich zadowoleni. Po trzecie, skutecznie zrobione badania marketingowe dają solidną podstawę do prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych. To bardzo istotne, bo slogany reklamowe muszą być kierowane do sprecyzowanych grup społecznych, by były efektywne.

Interesującym typem badań jest tak zwany „tajemniczy klient”, dzięki któremu można zweryfikować jakość obsługi klienta w punktach detalicznych lub usługowych marki. W w tym wypadku nie są badani aktualni lub potencjalni klienci, a członkowie personelu. Odpowiednio wyszkolony człowiek agencji badań idzie do danego miejsca, gdzie nabywa jakiś artykuł lub korzysta z usługi.

Zatrudnieni tam wiedzą, że jest to oceniający. W ten sposób tajemniczy klient dostaje cenne wiadomości na temat tego, jak obsługują pracownicy punktu.

Więcej na