Współczesny marketing

W obecnym świecie firma, by zabłysnąć i osiągnąć sukces na rynku, musi korzystać z darów nowatorskiego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na . Powiedzmy to wprost, ograna promocja w radiu i telewizji to już za mało. W celu pozyskania klienta i utrzymania jego lojalności, musisz poświęcić więcej pieniędzy oraz trudu.

Sprzedaż w XXI wieku

Źródło: flickr.com

Wsparcie sprzedaży jest bardzo istotne . Może być prowadzone poprzez spotkania indywidualne z klientami, prezentacje dla szerszego grona lub aktywną obsługę klientów przez telefon i sieć. Wsparcie sprzedaży to element techniki promocyjnej, która mówi, że pozyskanie klienta to dopiero pierwszy krok. Potem musisz go przy firmie zatrzymać.

Lojalność firmy rewelacyjnie tworzą programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różne odmiany. Najbardziej rozpowszechnione naturalnie są talony, które kupujący otrzymuje po zrobieniu zakupów. Po zebraniu odpowiedniej liczby, kupony może wymienić na produkty. Badania mówią, iż gadżet za punkty wcale nie musi być interesujący ani przydatny konsumentowi, by ten miał chęć jego wygrania. Program lojalnościowy ma za zadanie przywiązać klienta do firmy, sklepu bądź produktu i ustabilizować jego przywiązanie poprzez wrażenie brania udziału i bycia nagradzanym.

Musimy zastanowić się nad tym jakim sposobem zbierane będą punkty – czy będą to na przykład nalepki, pieczątki czy może zakodowane na karcie punkty. Trzeba oczywiście zaprojektować też katalog nagród. To od nas zależy w jakiej formie – czy zwyczajnie wyłożonej w sklepie książeczki czy może na stronie internetowej – albo może i tak i tak. Przygotowanie tego rodzaju programu uzależnione jest od naszego budżetu oraz pomysłu. To oczywiste, powinniśmy dostosować jego formę do specyfiki branży – właściwie dopasować nagrody i liczbę punktów niezbędną do zgromadzenia. Jeśli mamy porządny dział promocji, z pewnością uda się nam takiego typu wsparcie sprzedaży odpowiednio przygotować.

Spodobał Ci się taki wpis? Jeżeli tak, to niewątpliwie ucieszy Cię informacja, że inny tego rodzaju tekst jest na wyciągnięcie ręki. Po prostu zobacz ten link nauczycielka przedszkola czasopismo.

To wszystko składa się na współczesny marketing relacji. Bazuje on właśnie na utrzymaniu lojalności klienta i budowania mocnej więzi. Ważne jest, aby klient poczuł się potrzebny i ważny w działalności danego biznesu. By to sprawić, konieczne jest sprzężenie zwrotne nabywca-producent.

Karta na punkty

Oprócz wypisanych wcześniej narzędzi, najłatwiej taką więź kreuje marketing w cyberprzestrzeni, a zwłaszcza na portalu społecznościowym Zuckerberga. Używając fanpage’y, zatrudnieni fachowcy od PR potrafią wykreować więź z konsumentami, odsłonić ich opinie. Pozwala to na stworzenie obszernej bazy konsumentów i trafne stargetowanie dóbr i usług oraz na bezbłędne prowadzenie kampanii reklamowych.

Gdy nie znamy się na działaniach promocyjnych, naturalnie mamy możliwość zlecić zaprojektowanie takiej kampanii zewnętrznej firmie. Wtedy będziemy mieli pewność, że nasz program zstanie przygotowany z najwyższą starannością i przede wszystkim przyniesie zakładane rezultaty czyli pomoże utrzymać obecnych klientów i pozyskać kolejnych.

Źródło: Bonus Club