
Dzięki segmentacji reklamodawcy nie są też skazani na dostosowywanie swoich programów pod każdego nabywcę, gdyż byłoby to niewykonalne i kosztowałoby o wiele więcej. Klasyfikując więc ludzi do jednego segmentu oszczędzają masę pieniędzy. Pierwszym fragmentem segmentacji jest zrobienie badań i ustalenie czym interesują się osoby z różnych przedziałów wiekowych, o odmiennych płciach, pochodzący z odmiennych klas społecznych. Rozróżnia się nawet ludzi o różnych dochodach. Z tego powodu, gdy w internecie będziemy szukać wskazówek na co zwrócić uwagę, gdy wybieramy laptopa, ciąg dalszy zaprezentowany nam szereg reklam skierowanych do ułamka rynku, charakteryzującego się młodym wiekiem, gdyż to właśnie ta grupa jest najbardziej zainteresowana nowinkami technologicznymi. Dlatego, gdy mamy potrzebę douczenia się na temat notebooków, smartfonów, czy tabletów trzeba być gotowym na atak roześmianych nastolatków, pochylonych nad sprzętem, ponieważ hasła takie jak wcześniej wspomnianych wskazówek, podczas gdy wybieramy laptopaF, generują właśnie takie treści. No dobrze, ale co z zagadnieniami, które pasują do większości grup rynkowych? Weźmy pod uwagę wyszukiwania typu:definicja sportu – zapraszam do lektury. Kto może bowiem najczęściej interesować się tak ogólnym zagadnieniem?

Tutaj segmentacja przenieś mnie do źródła opiera się innych wyszukiwaniach mogących jakoś określić i przydzielić nas do któregoś bloku rynku. Z tej przyczyny definicja sportu i jej pochodne absolutnie nie będą stanowiły przeszkody w umieszczeniu nas w danym segmencie. Jak widać segmentacja rynkowa jest bardzo przydatnym zabiegiem marketingowym ułatwiającym sprzedającym, reklamowanie ich usług. Wiele specjalistów zauważa, iż segmentacja rynkowa nieprzychylnie traktuje klientów poprzez uogólnianie ich potrzeb. Jednak prawdą jest, iż w funkcjonowaniu w społeczeństwie rzadko kiedy, jesteśmy traktowani jako osobna jednostka ludzka, a notorycznie jako część większej zbiorowości.