Franczyza – wady oraz zalety owej metody prowadzenia firmy

Franczyza jest to metoda prowadzenia przedsiębiorstwa. Występuje w niej stosunek pomiędzy franczyzobiorcą i franczyzodawcą. Ich współpracę określa umowa pisemna.
Franczyza jest to prowadzenie własnego przedsiębiorstwa pod szyldem popularnej marki.

Może być to przeróżna działalność, na przykład kawiarnia, obiekt sportowy czy też choćby wynajem kserokopiarek.

Warto zobaczyć nasz odnośnik (http://demostenes.com.pl/jezyki/hiszpanski/), żeby oprócz tego dowiedzieć się czegoś ciekawego na ten temat, zatem kliknij tu i przeczytaj dodatkowe materiały.

Jest to interesująca opcja dla podmiotów zaczynających aktywność – możliwość wykonywania pracy pod opieką bardziej doświadczonego biznesowego partnera.

wynajem kserokopiarek

Źródło: pixabay.com
Zarządzanie
Podstawową zaletą dla franczyzobiorcy jest z pewnością poczucie bezpieczeństwa wypływające z kupienia sprawdzonego pomysłu, jaki odniósł sukces rynkowy. Popularna marka ma działać na nabywców niczym lep na muchy. Franczyzodawca podzieli się ze swym biznesowym partnerem nie wyłącznie logiem, lecz również know-how. Franczyzobiorca może liczyć na fachową pomoc. Pomoc zazwyczaj obejmuje: wsparcie przy określeniu asortymentu, inspekcje biznesowe, szkolenia tyczące się naborów pracowników. Atutem jest też brak nieodzowności posiadania ogromnego kapitału na początek działalności. Przedsiębiorca nie buduje interesu od zera. Dostaje logo, szkolenia dla pracowników, pomoc merytoryczną i przywiązanych do marki klientów.
Musimy mieć jednak na względzie, że franczyzobiorca ponieść musi koszt wstępnej opłaty za użyczenie licencji, zaś przez cały czas trwania układu uiszczać na rzecz franczyzodawcy sprecyzowany w kontrakcie odsetek od obrotów.

Debiutującemu przedsiębiorcy – pomimo posiadania silnej marki – czasami może być trudno zarobić na koszta utrzymania lokalu, zaangażowania personelu oraz należności dla franczyzodawcy.