Tajemniczy kontroler – patent na polepszenie jakości obsługi

Podejmowanie szybkich decyzji oraz dążenie do wytyczonych celów powinny charakteryzować dobrego tajemniczego klienta. Taki kupujący może pojawić się w każdej chwili w placówce i jest tak przeszkolony, aby niczym się nie wyróżniał. Nie jest osobą przypadkową, jest starannie wyselekcjonowany pod względem wieku, zainteresowań, sposobu mówienia i bycia. Mystery shopper jest doskonale przygotowany i skupiony na realizacji zadania. Ma szczegółowo określony zakres działania i musi uzyskać konkretne wiadomości – .
Tajemniczy klient (wróć) pilnuje się na każdym kroku i jest skupiony, ale jednocześnie nie może wyglądać na niespokojnego – Wie, że nie może się zdradzić. Rozszyfrowanie przez sprzedawców jest równoznaczne z niezrealizowaniem projektu, a co za tym idzie – brakiem wynagrodzenia. Warto pamiętać, że często wynajmuje się kontrolera, nie żeby prześwietlił konkurencję, ale żeby zbadał i ocenił jakość obsługi klienta i towarów w sklepach właśnie zleceniodawców.
Po badaniu, tajemniczy klient wypełnia specjalnie przygotowany kwestionariusz, w którym ocenia jakość obsługi klienta oraz proponowanych towarów. Należy wspomnieć, że praca kontrolera również jest sprawdzana – . Więc nawet tajemniczy klient jest rozliczany z jakości wykonywanej pracy. Warto jeszcze wspomnieć, że zdarza się, że kontroler ma za zadanie nie ocenę jakości usług i towarów, a zadowolenie i satysfakcję samych ekspedientów.