Jak rozwój sieci www wpływa na metody praktykowane w marketingu

Nadejście ery technologii informatycznych przetransformowało wiele dziedzin życia, w tym także luźno rozumiane założenia marketingu i reklamy. Sieć została strefą nie tylko sprzedaży usług, treści i produktów, ale również polem zmagań dla firm, producentów, twórców reklam i wszystkich osób związanych z marketingiem. Dziś nie można już sobie pozwolić na nieobecność danej marki w przestrzeni wirtualnej. Jeśli nikt nie wspomina o twoich produktach czy usługach na Facebooku czy Youtube, a witryna twojej firmy nie ukazuje się na pierwszej stronie wyszukiwania, jest bardzo możliwe, że właśnie uciekają Ci potencjalni klienci.

e-marketing

Autor: Luc Legay
Źródło: http://www.flickr.com
Obecna rewolucja w marketingu nie dość, że dzięki Internetowi przemodelowała spojrzenie na reklamę, to jeszcze przyniosła nowe sposoby reklamowania produktów. Jednym z nich są opinie o produktach, zamieszczane nie tylko na forach tematycznych danych dziedzin handlu, ale również na wyspecjalizowanych portalach pozwalających na uzewnętrznianie swojej opinii odnośnie nabytego produktu (jak zdobywać wartościowe opinie o produktach).

Od pewnego czasu jednakże, wiarygodność takich metod drastycznie spada wraz ze wzrostem zjawiska tzw.

W opisywanym tu tekście są fascynujące informacje, jednak upewnij się też, co znajdziesz w najświeższym tekście (https://bhp-online.com/znaki-ewakuacyjne-c1201). Bez ociągania po prostu go kliknij.

marketingu szeptanego, czyli kupowania opinii przez handlowców u copywriterów czy studentów, którzy za śmiesznie niskie kwoty są skłonni stworzyć pozytywne recenzje produktów, których być może nawet nie dotknęli. Ta niekorzystna tendencja powoduje utratę wiarygodności przez portale zakupowe i samych wytwórców, dlatego marketingowcy próbują szukać innych sposobów i niezmordowanie prowadzą badania marketingowe Przykłady strategii, która cieszy się coraz większym powodzeniem (przykład badań marketingowych) to tak zwane studium przypadku.

Jeśli chodzi o strategię studium przypadku przykłady z naszego rodzimego rynku to choćby kampania browaru Tyskie podczas Mistrzostw Europy Euro 2012 . W czasie tej niezwykle udanej kampanii, firma nie tylko zwiększyła swoje obroty, ale stała się nawet na czas zawodów liderem w sprzedaży piwa w naszym kraju. Marketingowcy Tyskiego wyszli ze słusznego założenia, że aby przekonać do siebie nabywców nie wystarczy dobra opinia o produkcie czy spoty reklamowe. Wyszli z inicjatywą krótkiego programu emitowanego w TVP, ‘Piąty Stadion’, nawiązującego do Euro 2012 i jednocześnie zachęcającego do śledzenia zmagań piłkarzy przy butelce piwa Tyskie. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a studium przypadku było świetnie obraną strategią.

Related Post