Marketing relacji zakłada poznanie klienta

Do tej chwili w marketingu było tak, że wszyscy kontrahenci byli oznaczani w identyczny sposób, zatem oferta która do nich dochodziła okazywała się identyczna. To powodowało, że jedynie niewielka rzesza odbiorców propozycji była nią rzeczywiście zainteresowana i decydowała się na wykorzystanie z niej.

infographic about marketing

Autor: Shawn Campbell
Źródło: http://www.flickr.com
Gdy ktoś nie posiadał małych dzieci, to nie chciał pieluch, czy smoczków, tak samo jak ktoś nie posiadający samochodu (zobacz leasing samochodów) nie potrzebował opon na sezonową zmianę. Na szczęście eksperci od marketingu szybko się zorientowali, że do każdego kontrahenta trzeba wychodzić z osobną propozycją, która będzie jak najlepiej dopasowana do jego wymagań.

Marketing relacji oferuje duże dochodyGdy nabywamy w jakimś markecie, a do tego jeszcze wyraziliśmy zgodę na otrzymanie karty na rabaty, dzięki której mamy szansę dostawać różne prezenty, to sklep może dokładnie śledzić nasze zakupy oraz sprawdzać, co wybieramy. Przez to wie, jakie materiały przeważnie pojawiają się w naszym koszyku, a więc ma szansę zaoferować takie obniżki lojalnościowe, które będą zawierały te produkty po które nierzadko przyjeżdżamy. Takie zachowanie to marketing relacji, zwany również partnerskim, który wymusza na marketach rzetelne poznanie indywidualnych potrzeb kontrahenta oraz jak najpilniejsze odpowiadanie na nie, dzięki czemu staje się on jeszcze mocniej lojalny oraz zadowolony z propozycji, która okazuje się być mu proponowana, gdyż jest duże prawdopodobieństwo, że zadecyduje się z niej wykorzystać. Coś na temat

Sklep szybko odnotuje oczekiwane efekty
Choć wprowadzenie takiego marketingu może się łączyć na początku z różnorakimi problemami, to jednak market szybko zauważy wymarzone dochody oraz przekona się, że wykonanie takiego marketingu okazało się idealną decyzją. Im dokładniej będzie się odpowiadało na oczekiwania kontrahentów, tym znaczniejsza będzie szansa, że większość zakupów będą oni wykonywali właśnie w danym sklepie, co znacznie przełoży się na jego miesięczne zarobki. Autor