CRM – rozwinięcie skrótu i w jakim celu warto go wdrożyć?

Czy CRM (z języka angielskiego Customer Relationship Managment ) to to samo, co system CRM? Dla wielu na pewno są to tożsame pojęcia, jednakże warto je odróżniać. Sam CRM ma dużo szerszy zakres, jest pewnego rodzaju filozofią zorientowaną na nabywców, z kolei system CMR to tylko jego instrument wykorzystywany do wypełniania zasad nadmienionej filozofii.

firma

Autor: dhub limited
Źródło: http://www.flickr.com
Decydując się na narzędzie (kupno systemu CRM) nie odniesiemy rewelacyjnego sukcesu. W ślad za wyposażeniem się w pomocne środki musi pójść praktyczna idea wdrożenia wspomnianej filozofii CRM. System CRM współdziała z wieloma obszarami zakładu. Wspomaga procesy biznesowe z zakresu marketingu, figury klienta, a dodatkowo sprzedaży. Kto zapewnia najogromniejsze przychody przedsiębiorstwu? Niewątpliwie konsumenci. Idea CRM jest przede wszystkim zorientowana na ich oczekiwania. Usatysfakcjonowany klient to taki, którego wymogi są zaspokojone. Które informacje są nam niezbędne, by skutecznie wcielić w życie zasady CRM i najlepiej wykorzystać sam system? Narzędzie tylko zgromadzi dane, to do nas należy ich sumienna interpretacja jak też prawidłowe wykorzystanie nazbieranego materiału. Dzięki CRM – link do strony – otrzymujemy silne wsparcie zarówno podczas przedsięwzięć przedsprzedażowych (adekwatnych z preferencjami konsumenta), jak też posprzedażowych (możność rozbudowania systemu gwarancyjnego). Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy fachowo podejść do obsługi konsumentów, a ich ukontentowanie przełoży się na dochód naszej firmy. System CRM to instrument który umożliwi nam “mieć” wszystkich interesantów w jednym miejscu. Posiadanie poszerzonej wiedzy na temat naszych nabywców stawia nas krok przed konkurencją. Zastosowanie podobnego instrumentu to inwestycja na lata, która z pewnością przełoży się na lepsze wyniki przedsiębiorstwa.

Dla kogo dedykowany CRM? Firmy z precyzyjnymi i dobrze funkcjonującymi procesami powinny zdecydować się na rozwiązania dedykowane. W wypadku wyboru takich systemów dobrze jest zwrócić uwagę na wykonawcę. Wykonawca poza stworzeniem systemu powinien też go podtrzymywać, wspomóc w czasie wdrożenia, serwisować a także mieć kompetencje do jego późniejszej rozbudowy.

Wejdź na ten odnośnik oraz zobacz w treści znajdujący się w tamtym miejscu tekst. Są w nim uzupełniające informacje. One również analizują taką problematykę.

Musimy pamiętać, że w wypadku upadku lub likwidacji przedsiębiorstwa dostawcy, możemy stracić serwis.

Related Post