Utrzymanie klienta to obecnie nie lada wyczyn dla każdej firmy

Gdy pojawiamy się w sklepie spoglądamy na wszystko zupełnie inaczej niż ludzie, którzy pracują w sklepie. To coś jakbyśmy byli z zupełnie innych planet. Jednak kiedy robimy zakupy nie zwracamy na to uwagi i spoglądamy na osoby , które sprzedają czasem z lekkim zdenerwowaniem, bo w sumie mamy już dość tego ich: „a czy szuka pan/pani czegoś konkretnego”, „a czy może zdjąć i podać”? Niby miło i grzecznie, ale brakuje prawdziwej radości w głosie. I o to właśnie rozbija się cała obsługa klienta o brak szczerości w tym, co robi osoba, która sprzedaje. Totalnie odmienna jakość obsługi klienta jest w momencie, kiedy sprzedawca – nazywany czasem doradcą klienta – zna się na rzeczy i nic nam nie wciska na siłę, a raczej znanymi sobie technikami potrafi tak nami pokierować, że choć kupimy o wiele więcej, niż mieliśmy zamiar, to i tak jesteśmy zadowoleni.



Jak sprawdzić, czy klient jest usatysfakcjonowany?

obsługa klienta

Autor: Random Retail
Źródło: http://www.flickr.com

Często otrzymujemy dochodzi do nas pytanie: „czy mogę zająć chwilę?”. Po tej standardowej formułce dochodzi do nas, że telefonicznie odpowiadamy na pytania w sprawie wizyty np. w banku. Czasem otrzymujemy maile albo po zrobionych zakupach w sieci wyskakuje nam się ankieta, która ma określić, czy nie zmienilibyśmy czegoś w sklepie, z którego korzystaliśmy. W stacjonarnych sklepach przy kasach są guziki, którymi mamy stwierdzić jak podobała nam się wizyta w sklepie. Po rozmowie z obsługą klienta sieci telefonicznych otrzymujemy smsa: „czy są państwo zadowoleni z otrzymanej pomocy” i mamy odpisać za darmowpisując cyfrę od 1 – nie jesteśmy do 6 – bardzo jesteśmy zadowoleni. W taki sposób przeprowadza się badania satysfakcji klientów. Oczywiście na tym się to nie kończy, bo ogółem badania marketingowe tajemniczy klient posiadają o niebo szerszy zasięg.

Zaintrygował Cię ten artykuł oraz zawarte tutaj wiadomości? Następne informacje ze strony (https://banery-druk.net/banery-reklamowe-czestochowa) oczekują na pod tym linkiem. Zapraszamy!

obsługa klienta

Autor: Metropolitan Transportation Authority of the State of New York
Źródło: http://www.flickr.com

Są prowadzone na początku zanim jeszcze zostanie, w jakimś miejscu, otwarty sklep konkretnej marki, stosuje się badania marketingowe, żeby wiedzieć, co przerobić, by przyciągnąć wybraną grupę wiekową do danego sklepu. Do tego dochodzą badania które pozwolą określić przyszłość firmy i to, co trzeba zmienić, by lepiej się rozwijała a co za tym idzie stawała się bardziej konkurencyjna, czyli wzmacniała swoją pozycję na rynku. Niestety na rynku istnieją jeszcze firmy, które nie prowadzą regularnych badań marketingowych, nie mówiąc nawet o badaniu odczuć klientów. Niestety takie firmy nie zyskują nowych klientów i stoją w miejscu. A jak wiemy stare metody sprawdzały się w innym systemie, w obecnych czasach trzeba korzystać z nowych metod działań, żeby firm nie splajtowała.