Ocena marki w Internecie

W ostatnim czasie niejednokrotnie można natknąć się na zwroty takie jak monitoring środków masowego przekazu. Pomimo że brzmi to raczej enigmatycznie, proces ten jest w w sumie raczej nieskomplikowany. Proces ten wchodzi w zakres zagadnień public relations, a zarazem zalicza się do głównych jego narzędzi. Polega na wyszukiwaniu informacji na dany temat w rozmaitych mediach masowych. Otrzymane dane służą do sprawdzania, jak dane przedsiębiorstwo czy produkt radzi sobie na rynku, a także do przewidywania w kontekście przyszłych losów określonego elementu. Jest to bardzo istotny proces w przypadku, gdy niezbędne jest określenie i ocena wizerunku danej firmy. Monitoringiem środków masowego przekazu zajmują się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, a ich ilość aktualnie gwałtownie zwiększa się.

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Internet bez wątpienia jest aktualnie najważniejszym medium. W internecie mają miejsce istotne dyskusje, tam też wyraża swoje myśli w postaci komentarzy spory procent ludzi.

Jeśli zaciekawił Cię omawiany temat, to pod adresem znajdziesz większą ilość podobnych informacji, które na pewno będą warte uwagi.

Monitoring internetu jest konieczny, gdy chce się zbadać opinię społeczeństwa na jakiś temat. Jest to widoczne w szczególności w sytuacji zdania na temat znanych ludzi, polityków czy ogólnokrajowych afer. Są specjalne firmy zajmujące się monitoringiem internetu, mechanizm funkcjonowania niektórych z nich można poznać wchodząc na ich witryny internetowe. Na przykład w witrynie instytucji Brand24, zajmującej się monitoringiem Internetu, znajduje się wyszukiwarka, w której można wpisać dowolne hasło, po czym otrzymuje się uporządkowane wyniki na temat zdania internautów na ten temat oraz część wybranych komentarzy.

Brand24

Źródło: brand24.pl

Monitorowanie mediów to proces, przynoszący wiele korzyści. Pozwala być na bieżąco w kwestii zdań na dany temat. Umożliwia śledzenie reputacji określonego przedsiębiorstwa czy organizacji. Dostarcza wiedzy na gorące w danym momencie tematy. Monitorowanie internetu i pozostałych środków masowego przekazu pozwala w jakimś stopniu na obserwowanie nastrojów w społeczeństwie. Przy okazji monitoringu można określić, które media są najbardziej opiniotwórcze w kraju. Wynika to z ilości cytowań danych środków, im więcej cytowań, tym większym poziomem zaufania musi cieszyć się dana pozycja.

Related Post