Program lojalnościowy służy do budowania z kontrahentem relacji długofalowych, utrzymywania jego zainteresowania, aby sięgał po towaryczęściejoraz chętniej. Badania mystery shopper udowadniają, że polscy konsumenci bardzo często biorą udział w programach lojalnościowych przez posiadanie kart stałego klienta, zbieranie punktów przy zakupach. program lojalnościowy polegający na zliczaniu punktów pozwala na wymianę zebranych punktów na dowolny produkt – czajnik elektryczny, zestaw biżuterii albo książek.
Dobra motywacja gwarancją sukcesu

O tym, że bez motywacji nie ma skutecznego działania wiemy od najmłodszych lat. Dlatego ogromnym uznaniem we współczesnym marketingu darzone są programy motywacyjne . Są one dobrane różnie w zależności od potrzeb danej firmy. Mogą być oparte o nagrody materialne, rzeczowe albo niematerialne, które zdobywa się w zamian za czerpanie korzyści z wyrobów danej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne skierowane mogą być zatem do konsumentów, albo w celu zachęcania pracowników do rzetelnego wykonywania swoich obowiązków.
Co nazywamy marketingiem relacji?
Marketing relacji określany jest często marketingiem transakcyjnym i nie dzieje się tak bez powodu, bowiem w swojej definicji wywiera nacisk na samą wymianę towarów– transakcję.
Zainspirował Cię ten wpis? Będzie nam miło, jeśli postawisz na przeglądnięcie innych. Po prostu naciśnij odnośnik i przeloguj się do kolejnej strony.
Pod tym pojęciem mamy zawarty szereg działań służących zaspokojeniu potrzeb klientów oraz konsumentów. Aby efektywnie to wykonać musimy w pierwszej kolejności dokonać analizy ich potrzeb, a następnie potrzeby te zaspokoić.
Współczesne metody marketingu szukają alternatywnych sposobów zwiększenia ilości konsumentów i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element skutecznego handlu w czasach w których szyldy i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno pokonać konkurencję. Więcej