Programy lojalnościowe – jak pozyskać i zatrzymać przy sobie klienta?

W latach opartych o sprzedaż i przy bardzo dużej konkurencji walka o klienta bywa bardzo zacięta. reklamy w gazetach oraz telewizji, ulotki, banery i wymyślne szyldy mogą nie wystarczyć do utrzymania przy sobie konsumenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wypromuje nas spośród konkurentów może być program lojalnościowy.

Era programów lojalnościowych

Program lojalnościowy służy do budowania z kontrahentem relacji długofalowych, utrzymywania jego zainteresowania, aby sięgał po towaryczęściejoraz chętniej. Badania mystery shopper udowadniają, że polscy konsumenci bardzo często biorą udział w programach lojalnościowych przez posiadanie kart stałego klienta, zbieranie punktów przy zakupach. program lojalnościowy polegający na zliczaniu punktów pozwala na wymianę zebranych punktów na dowolny produkt – czajnik elektryczny, zestaw biżuterii albo książek.

Dobra motywacja gwarancją sukcesu

VSC

O tym, że bez motywacji nie ma skutecznego działania wiemy od najmłodszych lat. Dlatego ogromnym uznaniem we współczesnym marketingu darzone są programy motywacyjne . Są one dobrane różnie w zależności od potrzeb danej firmy. Mogą być oparte o nagrody materialne, rzeczowe albo niematerialne, które zdobywa się w zamian za czerpanie korzyści z wyrobów danej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne skierowane mogą być zatem do konsumentów, albo w celu zachęcania pracowników do rzetelnego wykonywania swoich obowiązków.

Co nazywamy marketingiem relacji?

Marketing relacji określany jest często marketingiem transakcyjnym i nie dzieje się tak bez powodu, bowiem w swojej definicji wywiera nacisk na samą wymianę towarów– transakcję.

Zainspirował Cię ten wpis? Będzie nam miło, jeśli postawisz na przeglądnięcie innych. Po prostu naciśnij odnośnik i przeloguj się do kolejnej strony.

Pod tym pojęciem mamy zawarty szereg działań służących zaspokojeniu potrzeb klientów oraz konsumentów. Aby efektywnie to wykonać musimy w pierwszej kolejności dokonać analizy ich potrzeb, a następnie potrzeby te zaspokoić.

Współczesne metody marketingu szukają alternatywnych sposobów zwiększenia ilości konsumentów i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element skutecznego handlu w czasach w których szyldy i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno pokonać konkurencję. Więcej

Related Post