Sprawne negocjacje w firmie

Komunikacja pomiędzy ludźmi – na pozór sprawa prosta. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od zwyczajnych pozdrowień w stylu “dobry wieczór”, po złożone informacje dla przykładu o naszych uczuciach. Czynimy to wszystko intuicyjnie, prawie się nie zastanawiając. O ile w prywatnych kontaktach można sobie pozwolić na dowolność, wolność a nawet nieporozumienia w tej kwestii, to w relacjach firmowych wymaga się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Z pewnością jednym ze elementów wspomnianych pojęć jest sztuka komunikowania się z kontrahentami przede wszystkim efektywnie.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Poniektórzy z nas posiadają znakomicie rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Im nie konieczne są specjalistyczne ćwiczenia z zagadnień komunikacji. Większość z nas jednakże żeby skutecznie reprezentować biznes na zewnątrz powinna nauczyć się wielu rzeczy. Najczęściej klarownie artykułować swe oczekiwania (bez okazywania zbędnej złości), sztuki słyszenia naszego rozmówcy i znajdowania wspólnych płaszczyzn tak, by każda strona miała poczucie wygranej. Kursy pod tytułem “Szkolenia Komunikacja” z całą pewnością realizowane winny być w oddziałach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakt z kontrahentami, a więc w dziale marketingu, sprzedaży, czy w dziale zaopatrzenia. Nie jest to jednak tylko domeną tych właśnie oddziałów (wszystko co powinieneś wiedzieć na temat szkoleń z komunikacji).

Nadzwyczaj istotne są podobne umiejętności również u menadżerów średniego i wyższego szczebla. Ćwiczenia z zakresu komunikacji przydadzą się na pewno w czasie rozmów negocjacyjnych. W czasie takich treningów kierownik (zobacz szkolenia z produkcji) lub dyrektor dowie się (albo sobie przypomni) jak wygląda mowa ciała – zarówno własnego jak i przeciwników – podczas negocjacji. Nauczą się oni rozpoznawać oraz skutecznie reagować na ukryte komunikaty rozmówcy, a również panować w większym stopniu nad swymi emocjami. Zdobycie takich umiejętności może w sposób istotny zwiększyć zysk przedsiębiorstwa nie tylko poprzez zdobytą wiedzę na temat bardziej efektywnych negocjacji lub [agencje pracy w holandii] kontaktów z klientelą. Również wpływają one pozytywnie na relacje wewnątrz ekipy. Lepiej porozumiewający się pracownicy to bardziej skuteczna kooperacja, a w rezultacie wyższa jakość pracy jak też wydajność pracobiorców (poznaj dodatkowe informacje na

Related Post