Kształtuj swój wizerunek przy pomocy kampanii PR.

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw prowadzi swoją politykę public relations. Przywiązują coraz większe znaczenie do kształtowania relacji ze swoim otoczeniem. Widzą jakie to ważne dla ich interesów. Często skutecznie przeprowadzona kampania pr zamienia się na wymierne skutki w postaci realnych zysków znajdowanie nowych partnerów. Zwłaszcza marki znane nie mogą pozwolić sobie na lekceważenie kontaktów z mediami, partnerami, pracownikami, czyli wszystkimi tymi, którzy mogą różnymi narzędziami wpłynąć na wizerunek firmy. Raz zszargane zaufanie trudno jest naprawić. Zwłaszcza opinia publiczna, patrzy potem ze zdwojoną siłą na ręce.

Konferencja Sanitec KOŁO 03.03.2011r. Sąd konkursowy

Autor: Sanitec KOŁO
Źródło: Sanitec KOŁO
Najszybszym sposobem dotarcia do podmiotów, które powinny być na bieżąco z naszymi celami są media społecznościowe. Dziś już sama radio to już za mało. Chyba nie ma kogoś, kto nie wiedziałby, czym jest Facebook, a i osób opierających się jego urokowi, z każdym dniem jest coraz mniej. Portal społecznościowy zrzeszający rzesze ludzi z całego świata, bije rekordy popularności. Już jakiś czas temu odkryli go również spece od PR. Jego użyteczność nie stanowi większych tajemnic, dlatego skoro tak idealnie sprawdza się wśród masy prywatnych internautów, dlaczego nie miałby sprawdzić się w firmie? Profil marki na Facebooku to fragment prowadzonej strategii media relations. Praktycznie każda firma ma założony swój profil na różnych portalach społecznościowych, z których informuje o swoich poczynaniach.

Mimo że są to niebagatelne elementy działań firm PR, nie powinno się zapominać o kontaktach międzyludzkich. W tego typu działaniach dobrze sprawdzają się uprawiane zwykle z niezmierną atencją polityków konferencje prasowe, które mają przynieść im jak najwięcej cytowani w mediach krajowych. Radzimy również nie rezygnować z podobnych kroków, ponieważ nic tak właściwego zrozumienia przekazu niż wymiana poglądów nomen omen face to face. O tym, że właściwie przeprowadzony PR sprawdza się nie trzeba nikogo przekonywać. Ważne tylko, aby szły za tym nie tylko słowa, ale i konkretne czyny, ponieważ podmioty otoczenia mają to do siebie, że lubią sprawdzać podmioty, z którymi współpracują. A dla konkurencji nie ma nic lepszego, niż trup w szafie, z którego nie można się wytłumaczyć.

Related Post