Jak dokładnie funkcjonują programy lojalnościowe i jak najmądrzej je stosować?

Programy lojalnościowe to narzędzie umożliwiające ściągnąć nowych i utrzymać aktualnych klientów. Są to długoterminowe działania, więc nie możemy oczekiwać efektów w przeciągu kilku dni. Jako że zazwyczaj nie wymagają wielkich pieniędzy, programy lojalnościowe są chętnie stosowane przez przedsiębiorstwa.

Jak działa program lojalnościowy?

Program lojalnościowy zazwyczaj polega na kolekcjonowaniu punktów. Kupujący otrzymują często karty lojalnościowe, które mają przy sobie i w każdym przypadku gdy korzystają z usług, czy nabywają towary danej firmy na kartę dodawane są punkty. Można też organizować to inaczej – nabywcy mogą zbierać naklejki, paragony, elementy opakowania produktów – propozycji jest mnóstwo. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się wspaniale, programy lojalnościowe są atrakcyjne i warto je wykorzystywać w swoim przedsiębiorstwie.

Nie tylko dla dużych firm

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Zdarza się, że ulegamy błędnemu wrażeniu, że program lprogram (zobacz program do pit)ciowy to narzędzie, z którego mogą korzystać tylko duże koncerny. Być może wrażenie takie mamy dlatego że właśnie tam się z nimi zwykle stykamy. Sklepy spożywcze czy kawiarnie – to tam oferowane są nam karty lojalnościowe, zbieranie punktów, darmowe tankowanie czy kolejna kawa po nazbieraniu odpowiedniej liczby punktów czy pieczątek.

dobrze jest wiedzieć, że nie tylko ogromne firmy mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, niezależnie od tego czy oferuje określone produkty, czy może usługi – może użyć program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Ważne, by był odpowiednio przemyślany i zaprojektowany tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Największa zaleta

Dobrze jest pamiętać o dużej zalecie programów lojalnościowych – utrzymujemy naszego klienta i namawiamy go do kolejnych zakupów. Przedsiębiorstwo największe wydatki ma przy zdobywaniu nowych klientów, toteż mądrze jest wydać pieniądze, by zostali z nami. Konkurencja jest teraz bardzo duża, tak więc klient w każdym momencie może zdecydować się na usługi konkurencji. Małe koszty uruchomienia programów lojalnościowych efektywnie wpływają na zachowanie dobrego bilansu przedsiębiorstwa. A często są to po prostu programy ciekawe dla konsumenta – ludzie lubią przeglądać katalog nagród, kolekcjonować punkty i otrzymywać upominki. Przez to też pozytywniej kojarzą naszą markę. program lojalnościowy

Źródło: Bonus Club