Czy to prawda, że obsługa klienta pełni istotną rolę?

Choć tak naprawdę nie można powiedzieć, że klient ma zawsze rację, to z pewnością nawet jeżeli będzie składać bezsensowną reklamację, najzwyczajniej w świecie nie powinien nawet przez chwilę myśleć, iż jest nieproszonym gościem. Cóż, wszystkie badania marketingowe bardzo dobrze utwierdzają w przekonaniu, że choć takie tematy jak standard usług bądź koszty są ważne, to jednakże statystyczny klient chce być porządnie obsłużony. W sumie Polacy nie różnią się od Francuzów, Słowaków albo Australijczyków.

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Właśnie, lecz czy można śmiało rzec, że w Polsce, np. w polskich supermarketach, na myjniach, etc., dostrzec można, iż klienci są doskonale obsługiwani? Cóż, w sumie nie jest perfekcyjnie.

Przyda Ci się istotne omówienie tego tematu? Zatem nie ociągaj się i przejdź do kolejnej witryny. Tam czekają na Ciebie bardziej szczegółowe informacje.

W wielu przypadkach przykładowo pracownica sklepu nawet nie powie dzień dobry oraz pozostałych czysto grzecznościowych zwrotów. Oczywiście tak czy siak jakość obsługi klienta w XXI wieku stoi na sporo wyższym poziomie, aniżeli za PRL-u, lecz widać różnicę pomiędzy Polską, a choćby Stanami Zjednoczonymi. Choć i za granicą obsługa klienta nie jest perfekcyjna…

Zapewne wiele zależy od wysokości pensji – skoro najczęściej ludzie odpowiedzialni za kontakt z klientem na nieszczęście nie zarabiają odpowiednich pieniędzy, rusztowanie – Bautec wynajem rusztować – powinno zdziwić, że nie będą przesadnie uszczęśliwieni, pełni energii. Zresztą nie rozchodzi się wyłącznie o podejście do ludzi. Także ważne jest to czy dany pracownik umie doradzić zainteresowanemu klientowi. Weźmy pod uwagę chociażby sklep ze sprzętem RTV oraz AGD. Jeśli pracownicy takiego przybytku będą sympatyczni, ale nie będą w stanie dobrze doradzić odnośnie na przykład tego, które opiekacze, telewizory bądź laptopy są OK, trudno powiedzieć, że jakość obsługi klienta będzie charakteryzowała się wskazanym poziomem.

I właśnie dlatego wszyscy biznesmeni nie mogą zapomnieć, aby respektować swoich pracowników, co jakiś czas ich szkolić, lecz również naturalnie kontrola jest na wagę złota. W jaki sposób skontrolować swoich pracowników? Co zrobić, aby przekonać się co należy jeszcze poprawić? Pewnie mystery shopping to ciekawa opcja. Czyli warto wynająć tajemniczego klienta, który rzetelnie sprawdzi naszych ludzi. Pewnie jego spostrzeżenia wiele pomogą.
Źródło: http://www.secretclient.com/rodzaje-badan/66-mystery-shopping-se

Related Post