
Karty stałego klienta
Jednym z popularnych typów systemów lojalnościowych są różnorodne karty dla nabywców. Karty takie mogą dawać klientom rozmaite opcje. Główną z nich jest otrzymanie wielokrotnego rabatu na zakupy w danym sklepie po wpisaniu numeru z karty. Skuteczne programy lojalnościowe wykorzystują przykładowo niektóre sklepy funkcjonujące w Internecie. Inną metodą jest wprowadzony przez sieć sklepów Tesco, a zarazem jeden z najbardziej popularnych systemów lojalnościowych na terenie kraju program Clubcard. Uczestnictwo w nim opiera się na zbieraniu punktów poprzez dokonywanie zakupów w supermarketach Tesco. Punkty można później wymienić na promocje na określone towary. Inny występujący typ karty stałego klienta pozwala na uzyskanie większego upustu, nawet w wysokości kilkudziesięciu złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w określonych sklepach. Taką metodę przyjęła jedna z polskich marek odzieżowych, gdzie do otrzymania rabatu trzeba zrobić zakupy na łączną sumę 500 złotych.
Obsługa programów
Obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie leży w sferze zainteresowania klientów, a stanowi stosunkowo skomplikowany proces. Tym zadaniem zajmują się określone firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi narzędziami do tworzenia tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Na przykład przedsiębiorstwo takie trudni się dystrybucją kart dla uczestników programu. Nierzadko również przedsiębiorstwa takie zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej informującej o danym programie (polecana strona).