Programy lojalnościowe – zwiększ zyski ze swojej działalności

Obecnie koniecznych jest bardzo wiele różnorodnych zachęt do korzystania z usług i nabywania produktów. Nabywcy stają się coraz bardziej wymagający i wybredni, a liczba producentów i marek ciągle wzrasta. W tym celu właśnie wymyślono metodę, jaką są programy lojalnościowe. Pod tym pojęciem kryją się różnorodne czynności producentów, mające za zadanie pozyskać i zatrzymać nabywców. Uczestnictwo w tego rodzaju programach bardzo często związane jest z uzyskiwaniem przez klienta rozmaitych rabatów czy prezentów. To jak wiadomo jest świetną zachętą, bowiem obecnie ogólnie niezbyt często otrzymuje się coś bezpłatnie. Pierwszym dużym sukcesem może być już zapamiętanie produktu przez odbiorcę. Rozpoznanie pojedynczej marki z grupy setek innych oznacza już bardzo dużą szansę na zakupienie określonej rzeczy przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z popularnych typów systemów lojalnościowych są różnorodne karty dla nabywców. Karty takie mogą dawać klientom rozmaite opcje. Główną z nich jest otrzymanie wielokrotnego rabatu na zakupy w danym sklepie po wpisaniu numeru z karty. Skuteczne programy lojalnościowe wykorzystują przykładowo niektóre sklepy funkcjonujące w Internecie. Inną metodą jest wprowadzony przez sieć sklepów Tesco, a zarazem jeden z najbardziej popularnych systemów lojalnościowych na terenie kraju program Clubcard. Uczestnictwo w nim opiera się na zbieraniu punktów poprzez dokonywanie zakupów w supermarketach Tesco. Punkty można później wymienić na promocje na określone towary. Inny występujący typ karty stałego klienta pozwala na uzyskanie większego upustu, nawet w wysokości kilkudziesięciu złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w określonych sklepach. Taką metodę przyjęła jedna z polskich marek odzieżowych, gdzie do otrzymania rabatu trzeba zrobić zakupy na łączną sumę 500 złotych.

Obsługa programów

Obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie leży w sferze zainteresowania klientów, a stanowi stosunkowo skomplikowany proces. Tym zadaniem zajmują się określone firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi narzędziami do tworzenia tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Na przykład przedsiębiorstwo takie trudni się dystrybucją kart dla uczestników programu. Nierzadko również przedsiębiorstwa takie zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej informującej o danym programie (polecana strona).

Related Post