Programy lojalnościowe znacznie wpływają na wzrost przychodów biznesu

Lojalność w wymiarze marketingowym, to związek między konsumentem a wybraną marką.Poprzez lojalność rozumie się również stopień utożsamienia się konsumenta z marką.

Celem każdego producenta jest wykreowanie takiej marki, która zaspokoi jak najwięcej potrzeb klienta, budując w ten sposób jego lojalność. Im bardziej konsument utożsamia się z marką, tym prościej sprawić, żeby jak najczęściej nabywał on te same produkty.

robot z wózkiem na zakupy

Źródło: flickr.com

Poczucie lojalności klienta wobec producenta, wiąże się naturalnie ze stopniem znajomości danej marki. Wierny klient to ten, który nie tylko często nabywa nasz produkt, ale również poleca go innym.

Lojalność to nie tylko cecha klienta, ale proces, który działa w obie strony. Także producent musi wykazać się lojalnością wobec swoich stałych klientów, jeśli chce jak najdłużej zatrzymać ich przy sobie.Zamierzonym efektem wszelkich działań marketingowca jest oczywiście wspieranie sprzedaży i temu właśnie służą programy lojalnościowe. Zatrzymanie przy sobie najbardziej wartościowych klientów, wymaga od właściciela marki zastosowania niezbędnych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest program lojalnościowy, poprzez który zapobiega się sytuacji, w której klient (kliknij tutaj) wybierze produkt innej firmy.

W skutecznym programie lojalnościowym najistotniejsze jest stworzenie osobistej relacji z klientem.Każdy z nas chętnie korzysta z usług firmy, która traktuje swoich klientów indywidualnie. Pamiętajmy, że wdrożenie takiego programu wymaga jednakże pewnego wysiłku. Aby stały klient (sprawdź tutaj) kupował, powinniśmy go za to docenić tak, by wrócił do nas, gdy skończy mu się jego ulubiony produkt.

>

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Nowoczesny program motywacyjny to cały zestaw narzędzi, dzięki którym można sukcesywnie planować komunikację z klientem. Obecnie na rynku pojawiły się również firmy, które oferują tworzeniem specjalistycznych programów konsumenckich tego typu.
Obsługa programów lojalnościowych dla sklepów polega na całościowym zarządzaniu całym programem, zaczynając od zasad, a kończąc na rozliczeniu z klientami. Gotowy pakiet można także wykupić w formie usługi on-line,elektronicznej, które ułatwi nam obsługę programu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla niewielkich firm.

Related Post