Program lojalnościowy jako wspieranie sprzedaży

Dobrze opracowane programy lojalnościowe mogą stanowić efektywną platformę komunikacyjną z grupą kluczowych klientów, w przypadku której wymiana zbieranych przez klientów punktów na określone towary stanowi rodzaj dialogu. To, że klienci mogą wymienić zebrane punkty na nagrody, stanowi w wielu wypadkach bardzo istotny element w ich rekrutacji i przez długi czas jest znaczącym elementem dialogu.

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Z czasem dialog można uzupełniać o inne, cenne z punktu widzenia firmy, elementy tworzące dla niej ważne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która taki program wciela w życie, katalog z nagrodami bywa doskonałym narzędziem informowania klientów o niej samej oraz o jej ofercie. W takim dialogu najważniejszy i często najtrudniejszy jest początek dialogu, w czym rzecz jasna idealnie może pomóc dobrze „skrojony” program lojalnościowy, który powinien zainicjować pozytywną reakcję klienta. Jeśli to się uda, istotne jest, aby na tym dialogu z klientem nie kończyć, tyko go działać dalej poprzez dodawanie nowych aspektów i wątków. Realizowanie składanych w ten sposób obietnic decyduje o tym, czy firma będzie wiarygodna w oczach klientów. Wizja programu powinna pozwalać na jego ewolucję tak, aby dialog był jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów w stosunku do firmy okazywała się dla nich czymś oczywistym, wręcz niezauważalnym.

Rozwój programu powinien z grubsza przebiegać w następujących etapach:elementy transakcyjne, które mają rozpocząć i zaktywizować relację,baza klientów podlega segmentacji i jest źródłem wiedzy dla firmy,tworzenie indywidualnych komunikatów do określonych segmentów,bodźce komunikacyjne ulegają wzmocnieniu poprzez stałą intensyfikację działań niestandardowych.

Program lojalnościowy może być również świetnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą stosować go do nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami.

To zagadnienie wydaje się dla Ciebie ciekawe? To przejrzyj także podobne wątki, zawierające równie wciągające informacje na omawiany wątek.

W przypadku jeśli dystrybucja firmy działa na poziomie hurtowni, program taki może również z powodzeniem spełniać funkcje monitorowania sprzedaży detalicznej.

Źródło: Firma Profill

Related Post