Programy lojalnościowe – warto inwestować?

Już od dłuższego czasu słychać o przeróżnych programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Przedsiębiorstwa bardzo często wykorzystują tego typu działania, bo ułatwiają utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami. Programy lojalnościowe implementowane są często, bo to mało skomplikowane i efektywne działanie.

Praca, biznesmen

Autor: www.s-lab.pl
Źródło: www.s-lab.pl

Nagradzanie określonych działań punktami, bądź też możliwość otrzymania wysokiego upustu lub prezentu po dokonaniu zakupów za określoną kwotę w odpowiednim okresie – generuje to niejednokrotnie bardzo nieznaczne koszty, a wyniki są zazwyczaj bardzo pozytywne.

Programy lojalnościowe, które oferowane są nam na co dzień skierowane są bezpośrednio do kupującego. To wszelkiego rodzaju kolekcjonowanie punktów, ale również loterie, konkursy podczas wydarzeń, konkursy smsowe itp. Niejednokrotnie aktywnie udzielamy się w nich, ponieważ nie wymaga on ogromnego zaangażowania, ani dużych nakładów finansowych, a wygrać można dosyć sporo.

Dla kogo programy motywacyjne?

Programy motywacyjne to w pewnym sensie odmiana programów lojalnościowych, jednak nie skierowana bezpośrednio do klienta. Dużo przedsiębiorstw zauważyło, że programy lojalnościowe można zastosować, w pewien sposób „do wewnątrz”, wciągnąć w nie pracowników, dystrybutorów czy dostawców firmy.

praca

Autor: KIANO
Źródło: KIANO

Tego rodzaju czynności zyskały swoją nazwę – właśnie „programy motywacyjne”. Zazwyczaj działania te dają szansę na uzyskanie dodatkowej gratyfikacji za zrealizowanie określonych celów sprzedażowych. Niejednokrotnie wybiera się do tego platformy pozwalające na gromadzenie punktów za realizację celów na pojedynczych kontach zatrudnionych. Po uzyskaniu określonej ich ilości można pobrać dodatkowe wynagrodzenie – w formie gotówki, kuponów lub innej.

Zaintrygował Cię ten wpis? Jeżeli tak, to śmiało kliknij także ten odnośnik. Podobne treści przeczytasz również tutaj jak działa multisport.

Sposób nagradzania pracowników zależy od tego, jak zaplanowano program.

Warto zwrócić uwagę na programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli będą dobrze zaplanowane i zrealizowane pozwolą na lepsze wyniki finansowe, ale nie tylko. Najważniejsze, co jest się w stanie uzyskać dzięki tego typu programom to przywiązanie klientów czy pracowników do marki. A to jest dla firmy najważniejsze.

Źródło: Profill.com.pl

Related Post